En gång i Phuket

Handling: När karriärcoachen Sven får reda på att hans gamle klasskamrat Johan misslyckas med ett BASE-jump från Kaknästornet bestämmer han sig för att vardagsvägra . Han säger upp sig från jobbet och drar till Thailand med intentionen att skriva en bok, men på plats trasslar han in sig i en kärlekstriangel...

År: 2011
Matias Varela
Johan Hallström
Anteo Quintavalle

Copyright Nordisk Film

En film som jag hade ganska låga förhoppningar om. Trodde den skulle vara överdrivet larvig men måste säga att den har sin charm. David och Peter höjer filmen med sin humor. En humor inte alla föredrar och gillar, men den är absolut på min nivå. Klart filmen är överdriven men hela tiden med en ironi och på den nivå många känner igen sig själva i. En klar 3:à.

Roligt, men hade väntat mig lite mer faktiskt. Stundtals för förutsägbar. Ändå så pass hög klass att den förtjänar en svag fyra. David Hellenius är kung!

Ganska bra, faktiskt klart bättre än förväntat, med humor som ibland är på gränsen till fjantig får den betyget 2, på gränsen till en 3:a

En bra film. Jag tycker det var en bra insats av skådespelarna.

Hade förväntat mig en ny "Sommaren med Göran", men denna var inte så lik som jag trodde. Visserligen finns det många saker som är lite klyschiga för svensk film, men inte så att man störde sig på det.
Jag hade inte koll på rollistan när jag såg filmen och satt hela tiden och undrade vem som spelade Anja. Jag kom fram till att det måste vara Alexandra Dahlström, men det var ju Susanne Thorson. De är verkligen sjukt lika varandra ur vissa vinklar.

En film som jag hade ganska låga förhoppningar om. Trodde den skulle vara överdrivet larvig men måste säga att den har sin charm. David och Peter höjer filmen med sin humor. En humor inte alla föredrar och gillar, men den är absolut på min nivå. Klart filmen är överdriven men hela tiden med en ironi och på den nivå många känner igen sig själva i. En klar 3:ā.

Bilbo_one

en väldigt rolig film som ska ses. Klar fyra

Biopremiär: 2012-02-03