Ted

Handling: Filmen berättar historien om John Bennett, en vuxen man som måste hantera sin älskade teddybjörn som blev levande till följd av en önskning när han var barn... och som vägrat lämna hans sida sedan dess.

År: 2012
Jessica Barth
Chanty Sok
Kristina Ellery

Copyright Universal Pictures

Den här filmen var ett skämt. Men inte på ett bra sätt. Grejen är den att dom marknadsför filmen jättemycket med en pratade nallebjörn. Och när jag såg trailern tänkte jag att "Oj! Det här är en jättebra ide!". Och riktigt - när jag såg filmen blev jag glatt nöjd. Det var jättekul att se en pratade nallebjörn gå omkring och vara nonchalant och fräck i filmen. Titta det är en pratade nallebjörn! Hahaha!! Men... Sen när det verkligen sjönk in och man vänjde sig vid tanken på en pratade nallebjörn så var man tvungen att se filmen i helhet. Vad filmen verkligen handlade om. Och storyn, dramatiken och skämten var verkligen helt uruselt. Om man t ex hade bytt ut den pratande nallebjörnen mot en vanlig människa så hade filmen krashat direkt. Det handlar inte om något. Två snubbar som går omkring, dricker, super, gör ingenting, hatar sina liv och är allmänt värdelösa. Ena snubben får problem med sin tjej. Sen försöker dom lösa det lite halvtråkigt. Degigt. Nått creep mot slutet kidnappar ena polaren. Men det heller är inte särkilt kul. Filmen har INGENTING. Förutom en pratande nallebjörn. Filmen är kul så länge en pratande nallebjörn känns kul. Det vill säga i ungefär 15 minuter. Sen är det rena sömnpillret om två losers som bara degar igenom hela filmen. En helt urusel film.

En mycket underhållande film som parodiserar 80 och 90-tals familjeäventyr. Den gör det genomtänkt och med glimten i ögat. Eftersom jag har växt upp med och älskar fantasykomedier och dylikt så hade den allt jag behövde.
Nästan lite konstigt att det inte har gjorts någon film om en pojke som önskar sitt gosedjur levande för att sen ha svårt att växa upp till följd. Det är ju den ultimata historien i den här typen av genre. Tyckte den påminde lite om filmen Big.
Den enda haken men filmen är att det är så mycket kärleksdravel inbakat.

En stark 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Den roligaste komedin på lääänge.

Biopremiär: 2012-10-05

Ted 2 (2015)