Vanilla Sky

Handling: David begår han ett stort misstag som innebär att han förlorar sin drömkvinna, Sofia. I sitt sökande efter henne kastas han in i en karusell av romanser, sex och lögner.

År: 2001
Oona Hart
Ivana Milicevic
Johnny Galecki

kia_sniper

En bisarr och, minst sagt, annorlunda histora. Skaparna själva säger i ett preludium till filmen, att den, bl.a. kan ses som ett pussel. Det uttalandet har jag full förståelse för. Historien är invecklad, och det kan vara svårt att hänga med. Filmen är som ett pussel, där man själv får leka med tanken hur allt hänger samman, innan man får reda på "sanningen". Tom Cruise är mycket bra i huvudrollen.

airborne

Underbart skådespeleri, orginell historia, massa coola citat.

Rune

Bra annorlunda film med många oväntade vändningar.

Frida_OSX

Har sett filmen 4-5 gånger innan och det tog två gånger innan jag fick i hop handlingen.
filmen blir bara bättre för var gång! Lite rörig men det är ju det som är meningen. Man kan själv klura på hur det här sak sluta och när slutet kommer går allt ihop.
bra skådespel och handling. masken är pricken över i
Mycket mycket stark 4a!

Bilbo_one

Bra film med en bra intrig. Måste sägas att den här filmen var mycket underhållande. Stark 4:a

förvirrad och väldig dålig film

airborne

Underbart skådespeleri, orginell historia, massa coola citat.

BlackHawk

sådana här filmer är verkligen ingenting att titta på... skräp skräp skräp!

dålig handling där man bara sitter och väntar på att något spännande ska hända igenom hela filmen.

crack_of_dawn

det var ett tag sen jag såg denna film... men det var rörigt! -väldigt rörigt... gillar du skiftande handlinar så borde du nog se denhär... annars: låt bli.

Sofia92

En rörig film där man måste hänga med lite hela tiden för att fatta, missar man tio minuter i andra hälften av filmen fattar man garanterat inte slutet. Jag satt som på nålar en stor del av filmen och det var knappt jag förstod riktigt hur allt hängde ihop. Skådespelarna var väldigt väldigt bra.

Open Your Eyes (1997)