Bad Boys 2

Handling: Knarkspanarna Mike Lowrey och Marcus Bennett leder en grupp som utreder extacyflödet till Miami. Deras sökande leder till en farlig ledare vars planer att kontrollera drogtrafiken har lett till ett mindre krig i den undre världen. Under tiden hettar det till mellan Mike och Syd, Marcus syster.

År: 2003
Otto Sanchez
Henry Rollins
Antoni Corone

Olofsson

En mycket rolig film, jag tycker att Lawrence/Smith passar varandra perfekt.
Handlingen är en aning svårkomplicerad att förklara bara med någon mening, men radarparet jobbar som poliser och deras främsta mål är en kubansk brottsling.

Detta är, enligt mig, en perfekt film man kan sätta sig ner tillsammans med polarna och beskåda, man vet att humorn alltid finns där.

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Precis som föregångaren. Ibland löjligt overkligt och överdrivet. För mycket "roligt" snack mellan poliserna, som inte blir roligt för tajmingen är usel - de står och skriker på varandra och tjafsar mitt i skurkens näste. Ringer det nån klocka? Ja jo, så skulle verkligen poliser agera IRL. ... Barn-TV.
Men visst, påkostat och den har sina stunder, men kan också klipparen ta fram saxen. 2,5 timmar hade kunnat vara max 2.

"The Bay-movies never fail to action-entertain, but there isn't much more than that." /user dpanter on icheckmovies.com. Jag säger: Word!

ToxicAvenger

Vilken jevla dynga. Kan omöjligen sympatisera med dessa "poliser".

Cirree

Mycket rolig och bra film,
som sagt - Lawrence/Smith passar perfekt!

oscarloveamanda

Martin och Will får ihop den här actionfyllda komedin riktigt bra och en av de roligare och skönare filmerna jag sett faktiskt.
en klar 4a.

Antonlikemovies

En mycket rolig och fartfylld film!
En stark fyra, tycker att Smith/Lawrence är mycket roliga.
Synd bara att Peter Stormare är med och förstör delar av filmen:(

den här e rätt bra men dock har ja sett den för många gånger så en stark trea får den

en grymt rolig uppföljare klart godkänd

Bad Boys (1995)
Bad Boys for Life (2020)