Hassel - Privatspanarna

Dokumentär :

Dokumentär :
1,0

Handling: Vem mördade Olof Palme? Fallet ör fortfarande olöst. Den pensionerade polismannen Roland Hassel, som numera jobbar som privatspanare, kan inte släppa det ouppklarade mordet på Sveriges statsminister 1986. Givetvis lockar också belöningen på 10 miljoner dollar till den som kan hjälpa polisen att lösa fallet.

Genom Måns Månssons film ges den kultförklarade polismannen Roland Hassel nytt liv, dels genom ett för genren annorlunda stilgrepp; en hybrid av fiktion och dokumentär, dels genom den nya fas i livet han befinner sig i – som pensionerad polis och privatspanare.

År: 2012
Regissör: Måns Månsson
Originaltitel: Hassel - Privatspanarna
Lars-Erik Berenett

Copyright Scanbox

tinytom

Jag har just suttit och tråkat mig igenom denna film som nog är den sämsta soppa jag någonsin sett.Så jag tänkte kommentera lite om den:Filmen hoppar mellan dåtid då Hassel hörde att Palme blivit mördad och nutid då han och några till ska göra en 25-års jubileum rekonstruktion av mordet.
Tunt manus,Frukansvärt dåligt filmat,Dåliga skådesspelare(förutom Lars-Erik Berenett som väl ändå försöker skådespela).Det enda anledning att se denna film är väl om man har sett alla andra Hassel filmerna.Och det var ju därför jag tittade på denna.Annars:Undvik!!

Biopremiär: 2012-09-28