Miss Secret Agent

Handling: En terroristorganisation hotar att detonera en bomb under en skönhetstävling och FBI-agenten Gracie får i uppdrag att spåra upp attentatsmännen. Som miss New Jersey tar Gracie upp jakten på brottslingarna tillsammans med sin partner.

År: 2000
Wendy Raquel Robinson
Asia De Marcos
Ken Thomas

Sofia92

Nja, jag är ju långt ifrån ett fan av Sandra Bullock och här imponerade hon inte det minsta. En ganska mager handling och överdrivna karaktärer störde jag mig också på, och när inte ens större delen av skämten går hem hos mig är det riktigt tragiskt. Mycket svag tvåa, men den här är ändå bättre än tvåan.

Evenstar_92

Jag står fast vid att sandra Bullock är ett svenskt namn! xD
Aja, den här filmen var helt okej, bra.
Roligt att se förändringen på henne sen, men hela idén var väl lite fånig.
Varför inte bara ha en himla fbi-agent där hela tiden ist för att klä ut någon som inte vill se ut sådär?
Menmen, rolig och underhållandefilm som funkar en kväll i regnet, men inge mer.

Sandra Bullock, Michael Caine och Benjamin Bratt är helsköna i den här filmen, men handlingen känns som något vem som helst skulle ha kunnat komma på efter en lång period av idétorka. Filmen har absolut sina roliga stunder, men mycket mer är det inte. Upplösningen känns för absurd för att vara trovärdig. Dessutom kan jag inte låta bli att ifrågasätta det faktum att så fort en film placerar en kvinna i en mansdominerad miljö så måste kvinnan själv vara en man i själ och hjärta. Har hon inte ett manligt psyke kommer det helt enkelt inte att funka. Det finns nämligen ingen annan anledning för en kvinna att söka sig ett jobb som snut eller FBI-agent. Klyschigt och föga insiktsfullt. Jag vill se en actionfilm med en vacker fulländad tjej med man, barn och karriär som både kan byta blöjor och ladda ett hagelgevär. DET skulle vara helcoolt!
"Hey, I'm gliding here!"

Sandraaa

En rolig & bra film. Den får en stark 5.
5++

Baijna

En mycket bra och underhållande film :)
Lite ovanlig vilket jag gillar, fast den kunde vara lite långtråkig ibland så den får en svag femma.
Rekomenderas startk! :D

Jag vill egentligen inte medge att jag gillar filmen (och djupt inom mig ver jag att det här är en dålig film, en sådan som jag sällan ser) ändå ser jag den varje gång den kommer på TV. Den är underhållande!

crack_of_dawn

Väldigt lättsam och underhållande film som har allt en stereotyp hollywoodproduktion bör ha, haha

movie-king

rolig och bra film.
jag ger en 4

Isabellet

Bra och underhållande!

Grymt rolig film :) starkt rekomenderad

Miss Secret Agent 2 (2005)