How High

Handling: Silas och Jamals liv är droger och tjejer. Silas "supergräs" gör dem höga och höjer också betygen. De blir antagna på Harvard där de orsakar kaos.

År: 2001
Essence Atkins
Chris Elwood
T.J. Thyne

Olofsson

MrLills analys är ganska klockren. 2 kompisar som endast "röker på" kommer från slummen in på Harvard där de ställer till en massa trubbel. De får dock hjälp av sin osynlige vän på alla test. De träffar nya bekantskaper och gräver upp dödas gravar. Ja, som sagt, filmen är väldigt udda, dock relativt komisk då och då.

Tanden

How high var ingen höjdare, men ganska rolig ibland.. Men inte mer än en tvåa . Redman är så j*vla ful . ÅHH..

MrLill

En äkta sk. negerfilm som är mycket cool.. Är typ som Ghettoblaster...Fast inte riktigt så rolig...

Okej rulle, dock inte verlkighetstrogen.

Stark etta/svag tvåa. Den var lite småkul ibland, men i stort sett ganska värdelös.

rivulet

full pott! man måste älska något som är så här stört! det är det enda argumentet jag har för mitt betyg på filmen. bara tanken att ha ett eget fuskspöke till tentorna är värd en femma!

Social__Distortion

Skön film :D helt okej handling och absolut underhållande. lite överdriven ibland. men överlag mycket bra.. svag 4.a

lill_saasta

lite märklig film, komisk dock ^^

Kejnoo

En väldigt skum men rolig handling som med hjälp av skådespelarna blir något som kan ses och även skratta åt. Värd en titt eller lite mer .

djerryg

En riktigt rolig film emellanåt, så om man gillar de här ghetto-filmerna så är den här filmen ett måste!