Before Midnight

Handling: Det har gått nästan 20 år sedan Jesses och Celines första möte på tåget mot Wien, och innan klockan slår midnatt blir vi återigen en del av deras berättelse...

År: 2013
Yota Argyropoulou
Xenia Kalogeropoulou
Walter Lassally

Copyright Sony Pictures Classics

4- till en film som jag både gillar och ogillar. Det gör det jobbigt när jag kommer till betygsättningen. Filmen är egentligen bara dialog. De går och pratar, sitter och pratar, äter och pratar. Det som gör att jag faktiskt ger filmen ett högt betyg är att den faktiskt har riktigt bra dialoger som får en att tänka till. Jag tror att många par känner igen sig i filmen, speciellt i scenen där de "bråkar". Endel skratt letar sig fram emellanåt men tyvärr lite för få gånger. Jag såg filmen då den förhandsvisades och det var flera som gick innan filmen slutade. Jag måste dock säga att filmen jobbade sig upp och blev bättre och bättre.

En 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Den bästa i trilogin? Ja, för mej börjar det luta åt det. Filmen är dock fortfarande småseg stundtals med allt prat hela tiden, men visst, intressant filmande med långa dialoger och långa tagningar.

Biopremiär: 2013-09-20

Bara en natt (1995)