Mamma, pappa, barn

Handling: Vägarbetaren Jonny är pappaledig och ägnar sina dagar åt sonen och planerandet av ett husbygge på en tomt som Jonny och Sara fått i present av Jonnys föräldrar. Men då Jonny under sin pappaledighet träffar och intresserar sig för den mammalediga översättaren Rebecka vänds Jonnys tillvaro upp och ner.

År: 2003
Anna Wallander
Sven Ahlström
Ulla-Britt Norrman-Olsson

The_Dude

Jag vet inte vad det är för fel med svenskfilm, men på något sätt lyckas filmmakarna inte fullt ut. Mamma, pappa, barn börjar så bra med sedan stagnerar den och planar ut till ännu en medelmåttig svensk relationsdrama/komedi. Det första replikerna Maria Bonnevie levererar får mig att skratt högt. Men sedan är det slut på sylvassa komiska oneliners. Synd. För det här är en bra film som hade så mycket potential att vara riktigt bra.

Robert_Eriksson

Den här filmen är väldigt typiskt svensk. Det finns massvis av liknande svenska filmer som är ungefär exakt som den här. Men det gör ingenting eftersom jag gillar den här typen av filmer, möjligtvis att de är lite väl enkla och förutsägbara ibland. Sen brukar även svenska skådespelare vara väldigt bra. I den här filmen är samtliga medverkande mycket bra! Mitt slutbetyg hamnar på en svag fyra.

Savannah

Älskar Torkel! Den killen kommer att gå långt, sanna mina ord! En sevärd film av Kjell-Åke Andersson som ger klockrena inblickar i det icke-norénska familjelivet - jämfört med andra svenska filmer i genren är detta en höjdare.

Tunn intrig, men ändå en smårolig och välgjord rulle. Bäst är Ingvar Hirdwall som Jonnys pappa.

tennisemme

Toppenbra film som är som tagen ur det verkliga livet. Allt är bra i den. Och Torkel är ju bara störtskön ^_^

Nelly83

Överraskande bra film ju! Det var något med den som gjorde att jag fastnade i den direkt, trots att jag missade början. Torkel Petersson är bra.

Filmen hade vissa intressanta karaktärer (som tyvärr inte fick så mycke plats i storyn).
Jag hade hoppats på att filmen skulle handla lite mer om föräldrarnas relation till dras barn, men det enda Jonnys unge gjorde var att äta!

Karrol_

alltså, en helt vanlig svensk film. söt, rolig, piinsam och förutsägbar men bra :) bra skådespelare!

producenten

Jag tyckte att denna filmen var ganska kass. men ajg har sett värre så den får en tvåa.

smälto

hah, den här filmen är rolig. Jag såg den på bio även om jag var lite kritisk att vi skulle se den från början. Men den är bara rolig.. hela hela tiden.