Station Agent, The

3,6

Handling: Finbar McBride vill vara för sig själv. Men som småväxt är det näst intill omöjligt att försvinna i mängden. Han har reagerat på den ofrivilliga uppmärksamhet som hans person drar till sig genom med att leva ett liv i utanförskap, ensam med sin stora passion: tåg. När ägaren till butiken där Finbar arbetar plötsligt dör, får han ärva något som är som gjort för just honom – en övergiven järnvägsstation i New Jerseys landsbygd. Men Finbar blir inte lika isolerad som han hoppats på. Det tar inte lång tid innan han, om än motvilligt, dras in i sina grannars liv. Den ena är Olivia, en 40-årig konstnär som blir hans vän efter att hon två gånger samma dag varit nära att köra över honom med sin bil. Den andre är Joe, en 30-åring som har hand om korv- och kaffeståndet bredvid Fins hus och som till Finbars stora förtret är omåttligt snacksalig. Den udda trion inser snart att ensamhet trots allt är roligare om man har någon att dela den med.

År: 2003
Marla Sucharetza
Jayce Bartok
Joe Lo Truglio

The_Dude

Mysig film om en tågintresserad dvärg, en cuban som säljer kaffe och en 40-årig konstnär. Jag vet inte vad det är som gör den här filmen speciell men jag gilla helt vanliga historier som är tagna ur helt vanliga människors liv. Det finns ingen storslagen historia här utan vi fåra bara följa dessa tre människor under en liten period av deras liv. Jag njuter av varje minut.

Elisabet

Om du är en sån människa som, när du åker tåg, sitter och funderar på om reskamraten mitt emot dig är lycklig eller om kvinnan i ena hörnet där borta nyss har älskat eller om dom två som sitter och pratar lågmält med varandra möjligen är ovänner och i så fall vad dom bråkar om .., om du är en sån .., då kommer du att tycka om den här filmen.
Underbart filmad .., finurligt klipp .., ögonblicksbilder .., briljanta skådespelare ..,och här finns mycket VÄRME och klokskap.
Detta är helt enkelt en film om livet.
Och dessutom tycker jag om slutet.

En film jag tyckte verkade tilltala mig då jag läste om den, men såhär i efterhand kändes den rätt intetsägande. Hade hoppats på mer, men den får godkänt i alla fall.

Nefern

Charmig och varm film, lyckopiller!

Film som rakt igenom hade en vemodig och sorglig stämning. Peter Dinklage var suverän som killen som bara ville vara för sig själv. Dramatiken var sublim och intrigen engagerande. Fast filmen hade även några ganska roliga scener.

chokladberoende87

Om att vara annorlunda och vilja vara ensam. Bra!

En mysig trist film om stillsamhet och vänskap, inget man bör förvänta sig för mycket av, det var en bra film som jag tyckte om, men den var för seg i pauserna, och pauserna var många.

Blomman

En riktigt mysig film som verkligen tar fram livet.
Bra skådespelare, och den är riktigt rolig och speciell. Jag gillar verkligen den här filmen. :)

Elisabet

Detta är helt enkelt en film om livet.
Och dessutom tycker jag om slutet.