En av Sveriges största sajter om film.

Grundad 2002

Sätt ditt betyg:
Medlemmarnas medelbetyg:
2,6
(136 betyg)

Handling: Upplev de skruvade lustigheterna med Bob (Damon) och Walt (Kinnear), två bröder som delar både livsglädje och en lever. Deras unika bank leder till vansinniga komplikationer när Walt bestämmer sig för att förverkliga sina drömmar om att bli skådespelare och övertalar sin tveksamme tvilling att hänga med i svängen.

Fakta:
Fler personer

Mest populära recensionerna

Mattias15
gav betyget:

En allmänt glad film om broderskap,vänskap och kärlek i en ganska annorlunda situation. själva komiska delen av filmen är misslyckad, ett sådant här ämne borde lockat mer till skratt. Men annars så är det en fin film som man blir lite glad av. Filmen har sina höjdpunkter, typ nästan alla chers ögonblick, walts skådespeleri i serien som han medverkar i och vi får se Jesper Parnevik spela ut sitt fulla register. Lite besviken på filmen, hade önskat mig lite mer grov humor. Men det här funkar, Stark tvåa.

Pedda
gav betyget:

Ytterligare en mycket bra film av bröderna Farrelly. En något mer "mogen" komedi (tyvärr?) än deras senaste filmer tycker jag. Det är inte så att man sitter och garvar hela tiden som i t.ex. Dum&Dummare men filmen har en skön känsla genom hela filmen med små, lustiga och roliga skämt.

The_Dude
gav betyget:

Bröderna Farrelly är välkända i komedisammanhang och Fäst vid dig är en av deras bästa filmer. Hela situationen med bröderna som sitter ihop men ändå är olika och framförallt agerar i många situationer som om de inte satt ihop är rolig. Jag tycker bröderna Farrelly lyckas bra i sina komedier att förena en historia med komik utan att göra bort huvudrollsinnehavarna. Fäst vid dig är underhållande och man sitter och småskrattar nästan hela tiden men tillfällena med asgarv är dock för få.

Senaste recensionerna

svartkomikern
gav betyget:

Överraskande bra film, med humor som passade in i sammanhanget, ett bra budskap och en finurlig symbolik i hur bröderna hänger ihop.

Putte05
gav betyget:

Underhållande men för få skratt per minut för de högre betygen.

martin88
gav betyget:

Betydligt bättre än väntat. Bra skådespelare och ett halvroligt manus. Underhållning för stunden och i detta fall räcker det till en svag 3:a!

a_queer_star
gav betyget:

Rätt rolig film, men små löjlig också...får en stark 2:a, då jag ändå tycker den va värld något mer än bara godkänt.

Social__Distortion

Rätt tråkig film.. lite underhållande och okej skådespelarinsatts. Svag 3.a

crack_of_dawn
gav betyget:

Den är... gullig. Japp. Det är rätt ord. (Hoppas du inte blev avskräckt nu, för du måste verkligen se den om du har tid över)!

mysgrabben
gav betyget:

Överraskande bra faktiskt. Crazy idé men dock så rolig. Kul att se så många skådespelare som spelar sig själva som Meryl Streep, Cher, Frankie Muniz, Jay Leno och även en Svensk är med en snabbis: Jesper Parnevik golfaren. Matt Damon och Greg Kinnear spelar bra mot och med varandra. Bra flm.

Mer fakta:
Filmpunkten-id: 2606
Filmen är i färg
Redigera info på denna sida
Länk till IMDB
Uppföljare och/eller remakes: