Fäst vid dig

Handling: Upplev de skruvade lustigheterna med Bob (Damon) och Walt (Kinnear), två bröder som delar både livsglädje och en lever. Deras unika bank leder till vansinniga komplikationer när Walt bestämmer sig för att förverkliga sina drömmar om att bli skådespelare och övertalar sin tveksamme tvilling att hänga med i svängen.

År: 2003
Seymour Cassel
Jonathan Cauff
Mike Cerrone

Pedda

Ytterligare en mycket bra film av bröderna Farrelly. En något mer "mogen" komedi (tyvärr?) än deras senaste filmer tycker jag. Det är inte så att man sitter och garvar hela tiden som i t.ex. Dum&Dummare men filmen har en skön känsla genom hela filmen med små, lustiga och roliga skämt.

The_Dude

Bröderna Farrelly är välkända i komedisammanhang och Fäst vid dig är en av deras bästa filmer. Hela situationen med bröderna som sitter ihop men ändå är olika och framförallt agerar i många situationer som om de inte satt ihop är rolig. Jag tycker bröderna Farrelly lyckas bra i sina komedier att förena en historia med komik utan att göra bort huvudrollsinnehavarna. Fäst vid dig är underhållande och man sitter och småskrattar nästan hela tiden men tillfällena med asgarv är dock för få.

Överraskande bra film, med humor som passade in i sammanhanget, ett bra budskap och en finurlig symbolik i hur bröderna hänger ihop.

Underhållande men för få skratt per minut för de högre betygen.

martin88

Betydligt bättre än väntat. Bra skådespelare och ett halvroligt manus. Underhållning för stunden och i detta fall räcker det till en svag 3:a!

Rätt rolig film, men små löjlig också...får en stark 2:a, då jag ändå tycker den va värld något mer än bara godkänt.

Social__Distortion

Rätt tråkig film.. lite underhållande och okej skådespelarinsatts. Svag 3.a

crack_of_dawn

Den är... gullig. Japp. Det är rätt ord. (Hoppas du inte blev avskräckt nu, för du måste verkligen se den om du har tid över)!

Överraskande bra faktiskt. Crazy idé men dock så rolig. Kul att se så många skådespelare som spelar sig själva som Meryl Streep, Cher, Frankie Muniz, Jay Leno och även en Svensk är med en snabbis: Jesper Parnevik golfaren. Matt Damon och Greg Kinnear spelar bra mot och med varandra. Bra flm.