Under Toscanas sol

Handling: Oscar-nominerade Diane Lane spelar Frances Mayes, en 35-årig författare från San Francisco vars perfekta liv tar sig en oväntad väg. Efter en jobbig skilsmässa blir hon väldigt deprimerad och får dessutom skrivkramp och hennes vänner börjar bli oroliga och tro att hon aldrig kommer repa sig. Frances bestämmer sig för att ta en paus från allt och åka till Toscana för att hitta tillbaka till sig själv och livet. Bygger på bästsäljaren med samma namn.

År: 2003
Valentine Pelka
Sasa Vulicevic
Massimo Sarchielli

kali05

Det här var en riktig skitfilm

tycker om stilen på filmen, lite avslappnad och väldigt simpel men på samma gång underhållande. gillar omgivningarna och skådespelarna, kan ses igen.

rivulet

medelmåttig. tråkig på sian ställen men å andra sidan väldigt varm och cuddly

kalles

Stämningsfull lättviktare, lite matinékänsla..

Speciellt dom manliga karaktärerna är bra..
Varm och go', som nån skrev..

chokladberoende87

En mycket varm och go film! ;)

Robert_Eriksson

En löjlig och för mig nästan helt ointressant film, med en på gränsen till usel Diane Lane i huvudrollen. Den utspelar sig i det otroligt vackra Toscana, men tyvärr så får man se alldeles för lite av dess natur, bara en del korta klipp då och då. Tycker att regissören varit väldigt okänslig som inte kunnat haft med några längre och stämningsfulla landskapsscener. Mitt betyg blir en svag tvåa.

Ingen vidare bra film, kunde gjorts så mycket bättre. Kändes inte äkta på något vis. Men den var trots allt underhållande och den lilla natur man fick se av Toscana var faktiskt fin. Svag trea.