Behind Enemy Lines

Handling: Kriget borde ha varit slut, men kampen för överlevnad har bara börjat. När den amerikanska marinens stridspilot Chris Burnett skjuts ner under ett spaningsuppdrag över Bosnien, måste han i en desperat kamp för sitt liv försöka undvika fientliga serbiska styrkor. När tiden är nära att rinna ut riskerar Burnetts befälhavare allt och påbörjar en dramatisk räddningsaktion som helt strider mot stränga NATO-direktiv, för att få hem en amerikansk hjälte.

År: 2001
Geoffrey Pierson
Aernout Van Lynden
Sam Jaeger
Shane Johnson

så dålig som den framstäls på fp e den inte.den e helt okej undehållnign för kvällen
stark trea

Riktigt bra film asså. Se den!

best of movie

Den är jätte bra, det är kul att se att dom har gjort en sådan bra film om verkligheten. Jag har set den typ 4-5 gånger (den är jätte bra) ... dom som inte har set den, så tycker jag att ni ska se på den.

robzol-8

Hur kan man förstöra en film som har en sådan lovande början. Spänningen fanns helt klart där, men så började den bli så där "typiskt amerikansk" med orimliga och icke verklighetstrogna händelser som avlöser varandra. En påkostad och fint gjord film som slutar med "USA mot världen"-fenomenet. Mycket tråkigt att den blev en parodifilm, och dessutom allt för snabbt. Gillar man inte orimliga händelser - se något annat.

AniloraK

helt okej, kanske inte vad jag väntat mig, för lite action, lite seg. Sådana saker drar ner betyget.

viktoria

Trodde Wilson endast var bra på komedier men gud så bra han är i den här! Min första favoritfilm. Hackman är också bra.

die_hard

minst en trea för den är riktigt bra denna

Behind Enemy Lines 2 (2006)
Behind Enemy Lines: Colombia (2009)
Behind Enemy Lines: Seal Team 8 (2014)