Lost Highway

Handling: Fred Madison, dömd till döden för mordet på sin hustru, försvinner spårlöst från sin hårdbevakade cell. Oförklarligt hittar man där i stället den unge Pete Dayton. Han har ett otäckt sår i pannan, och helt utan minnen av vad som hänt den senaste tiden.

År: 1997

Giovanni Ribisi
Scott Coffey
Gary Busey
Marilyn Manson

En utpräglad Lynchfilm. Lost Highway är väldigt bisarr och märklig, men ändå intressant och fängslande.

Blev aningen bättre andra gången jag såg den, men känns svårare att förstå än Mulholland Drive (som också är bättre). Bra skådespeleri av främst Patricia Arquette samtidigit som filmen är mörk och obehaglig. Helt klart välgjort och typiskt Lynchigt.

Rune

En otroligt väl gjorde film med många skruvade vändningar. Men den är en aning för lång.

Mackie

Skum film, jag kunde inte riktigt absorbera och tolka allt. Jag gillade den dock skarpt. Gillar man surrealistiska filmer, i vilka man kan sjunka djupt i likt djupsömnen för att för en stund lämna världen utanför, är detta den rätta rullen. Filmen var i mångt och mycket som en dröm. En rafflande, våldsam dröm som spänner över en stor tidsrymd där man betraktar personer istället för att vara personen själv.

kaj08

Här har äntligen David Lynch fått ihop trådarna och gjort en genomgående kuslig och mystisk film. Hade de fått till slutet lite bättre, eller rättare sagt om slutet också varit lite mystiskt så hade det kunnat bli ännu bättre. Trots allt blir det ett bra betyg, en svag 4:a.

Mikael

Hmm, ganska konstig och kuslig film.

BeckyLou

ännu en bra film fran Lynch men inte hans bästa. Storyn är Lynch-aktig men försöker ibland att vara FöR konstig. Pullman är väldigt bra i huvudrollen, likasa är Arquette men det känns som att nagot saknas.