Stockholm Marathon

Handling: Sjätte och sista Beck-filmen med Gösta Ekman som Martin Beck.

Walter Petrus, en välbärgad affärsman, mördas brutalt i badkaret. Han hittas av sin älskarinna, Monica Lundin. Någon har kallblodigt väntat i garaget under natten, sett Monica gå på morgonen och därefter huggit Petrus till döds. Martin Beck och hans kollegor kopplas in på fallet och så småningom leder spåren till en händelse tio år tidigare. Plötsligt vet Beck och hans mannar vem mördaren är, varför han dödat - och att han kommer att slå till igen. Mitt under Stockholm Marathon. Sträckan är 42 kilometer och startskottet har redan gått...

År: 1994

Mona Andersson
Per Bodner
Örjan Ramberg
Brad Johnson

Gillar Ekman som skådespelare och filmen är riktigt spännande.

kom den här filmen 94??
trodde fan att den va på 80talet den kom.det kändes så iallafall och vrf ska man ha tyska skådespelare i filmen..det förstör allt ..annars va det en okej beckfilm som kunde ha vart bättre

Charley

Liksom med "Polismördaren" har man i denna film begått misstaget att ta med tyskar i några av rollerna. De agerar dåligt, det låter konstgjort och ser heldumt ut! Ekman, Lassgård och Bergqvist är däremot fantastiska som alltid i sina filmer.

martin88

Håller inte med dem som säger att detta var den sämsta Beckfilmen, tycker själv att den var en av de bättre (av de med Ekman som Beck). Precis som alla de andra gamla Beckfilmerna kunde tempot varit betydligt högre och spänningen och täthetet därmed likaså. Skådespelarinstaserna är dock generellt sett bra.

JAg tycker att filmen var mycket bra..

Life_is_so_blue

En medelmåtta beckfilm..
Förstod inte handlingen hela tiden dock..
Dock är den bra p.g.a gösta ekman..
en medel 3:a

die_hard

den sämsta av dom gamla asså