Nätet

Handling: Hennes körkort, hennes kreditkort, hennes bankkonto, hennes identitet, allt raderat. I vårt högteknologiska informationssamhälle är all fakta om varje enskild person inkodad någonstans i ett komplicerat nätverk med datorer. Här finns också allt om Angela Bennett, ända tills den dag någon beslutar sig för att radera ut henne.

Angela är programmeraren som ser sin efterlängtade semester i Mexico förvandlas till en mardröm. Hon blir bestulen på sina nycklar, sitt pass och alla andra identitetshandlingar. När hon kommer tillbaka till hotellet är alla hennes saker borta och någon har checkat ut henne. Men detta är bara början, för på nätet har någon ändrat alla data om henne, man har givit henne ett nytt namn och en ny identitet hon inte vill ha. Någon har kontroll över både hennes förflutna och hennes framtid.

År: 1995
Juan García
Tony Perez
Margo Winkler

Bilbo_one

Helt okej film men blir tyvärr lite stillastående ibland, bra skådespel av Bullock, men tyvärr är filmen lite för ointressant. Dock stark 3:a

Frida_OSX

Okej men inte mer. Bullock gör sin roll bra.

En spänande och bra film som jag skulle vlija se igen. En stark 3:a

spännande men inte så mycket mer, går att ses igen.

Sweet_Jenny

Spännande och bra film! Bra underhållning som jag har sett många gånger och kan ses många, många gånger men kanske inte för ofta...Sandra bullocks insats var bra =)

Becky

Vanligtvis så tycker jag om Sandra Bullock men jag fattar inte att hon tackade jag till ett sånt här dåligt manus. Det är bara hon som håller upp den här filmen.

Extra plus för att storyn är ganska intressant, annars så bjuder den inte på något man inte hade förväntat sig.

Nätet 2.0 (2006)