Independence Day: Återkomsten

2,1

Handling: 20 år efter att en utomjordisk flotta invaderat jorden och mänskligheten vann kriget har de återvänt för att hämnas och mänsklighetens enda hopp står hos ett fåtal människor.

År: 2016
Jessie Usher
Grace Huang

Hook

Självmordisk Uppföljare

20 år sedan första filmen kom på biograferna och erövrade världen. Det firas med en uppis som inte helt klart gör sin egen nich, allt är efter föregångarens mall. Det är bara löjliga karaktärer som inte till för något utom stön och faceplam-effekt. Utomjordningar är tillbaka efter misslyckadet för 20 år sedan att ta jorden kärna. Nu är drottningen arg och det är upp till Jeff Goldblum och Lima Hemsworth att rädda dagen.

Det som får upp betyget är att: det är en bra avslutning på första filmen, nej tack inga fler. Men slutet håller en överraskning, en cliffhanger som tydligt skall leda till en tredje del som troligtvis inte kommer se ljuset från en biosalong. Det som drar ned betyget är storyn regin men framför allt valet av skådespelare. FY FAN VA DÅLIGA! Action effekter och Bill Pullman räddar filmen! Allt annat är hur dåligt som helöst. Efter första fem minuterna så var jag tydligt intresserad, men ångrade det snabbt när nykomligarna kommer in i bilden.

Allt som var bra med första filmen är maxat till 5000 och det är overmegafusiondrive efter 30 minuter in i filmen. Jag kan inte var tydlig nog, de här unga skådespelarna bör inte ha en kariär i film branchen, eller för den delen Roland Emmerich som anlitat dem. Jeff Goldblum är inte David Levinson utan bara Jeff Goldblum. Kommer inte nämna några andra av de unga nykomligarna för de ska inte ha någon som helst bra kred för den här filmen. jag kan se vad de ville göra med filmen = ett slags mellan kapitel innan den stora intergalaktiska battaljen... men nej tack, Indepdence Day: Återkomsten... borde ha hetat "Independence Day: Suicide"

story: -1
skådespelare -0