Robinson Crusoe

Handling: På flykt undan följderna av en duell flyr Robinson Crusoe till sjöss. Men det är som att komma ur askan i elden. Skeppet går i kvav utanför en öde ö nära Nya Guinea. Robinson räddar sig i land som enda överlevande.

För Robinson Crusoe är skeppsbrottet inte bara en fysisk katastrof. Han kämpar också för att inte bli galen av ensamheten på ön. Efter två år ser han en dag ett fotspår i sanden. Mötet med inkräktaren på hans ö kommer att bli blodigt och brutalt. Det blir ett möte mellan den högt utvecklade europén och den primitive vilden. Ett möte med flera överraskande vändningar.....

År: 1997
Damian Lewis
Ben Robertson
William Takaku
Polly Walker

Starkt och omskakande, spännande och vackert. Pierce Brosnan är bra som Robinson Crusoe och filmen är helt okej. Men filmen följer inte boken helt, det tycker jag är ok i och för sig, eftersom slutet i filmen är bättre än det i boken, tycker jag, det blir en stark trea.

Robert_Eriksson

En film som bygger på Daniel Defoes världsberömda roman. Otroligt fascinerande och gripande, med lysande skådespelarinsatser! Mycket sevärd!

martin88

Berättelsen är oerhört stark och gripande men filmen kommer inte upp i riktigt samma nivå som boken (eftersom boken är fantastiskt bra). Filmen är kanske lite kort för att få med alla de intressanta händelserna som utspelar sig på ön, men de viktigaste delarna är med och det är trots allt en välgjord film med bra skådespelarinsatser.

En 3+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Spännande, vackra miljöer, lagom längd & fantastiskt fin musk (temat)!

Vacker, händelserik och spännande film.

Spännande äventyrsfilm med övertygande spel och originell story.
Dock gick den i början väldigt fort fram och fotot kunde gärna varit lite snyggare.

Riktigt bra film, klar trea!

Mycket dålig verson av robinson crusoe, inget är bra inte handling inte manus inte skådespelare eller nåt är bra!

martin88

ashkan

Väldigt välgjord och bra film

Life_is_so_blue

En medelfilm som har gjorts om från film..
Inte den bästa filmen jag har sett...
Dock ganska snygg och bra skådepslare..
Annrs inget mera..
En svag 3:a