Legally Blonde 2

2,4

Handling: När Elle upptäcker att hennes älskade hund Bruisers mamma sitter inlåst på en anläggning för plågsamma djurförsök lägger hon sin lovande juridiska karriär åt sidan, och sina bröllopsplaner, för att kämpa för djurens rättigheter och för respekt för världens blondiner! Men kan hon rädda Bruisers mamma och samtidigt ge politiken en skönhetsbehandling innan bröllopsdagen?

År: 2003
Stanley Anderson
Bruce Thomas
Bob Newhart
Luke Wilson

Väldigt tramsig, men tycker ändå att det är lite komiskt emellanåt. För i övrigt en förutsägbar film.. men hade inte väntat mig annat.

Ana-Ana

Den här filmen var MKT sämre en ettan! Nästan helt världeslös, fuunderade på att ge en 2:a, men nej, en svaaag 3:a

-3/5
Klart charmig denna tvåa med, men inte riktigt lika bra som ettan.

IWantItThatWay

Lite dum handling när det handlar om att rädda hennes chiauauas (eller hur det nu stavas) mamma. Känns lite barnsligt och tvillingarna-olsen (som små). Absolut inte lika bra som 1:an. Men Reese Witherspoon glänser som vanligt så den lilla tvåan jag gav är mycket stark!

Inte riktigt lika bra som 1:an men håller nästan samma klass, så en 4:a även här

chokladberoende87

En fjantig med lite smårolig film om att inte göra djurförsök i samband med smink. Bra iofs! Men skrattade mycket iaf!

Kan kännas lite löjlig ibland, men ändå ganska komisk.

tuffa tjejen

En bra uppföljare till ettan med en bra och roolig handling, bra musik och skådespeleri av Reese och Luke!!

Sofia92

Helt okej. Den här filmens handling är mycket löjligare än den första filmens, det märktes att man inte hade några vidare ideér. Men filmen går ändå hem hyfsat,. även om den lider av idetorka och blir lite "för mycket" ibland. Men precis som i första filmen får man en del roliga scener, som trappscenen tex, eller när Timothy ser Reena.

Legally Blonde (2001)
Legally Blondes 3 (2009)