Blå måndag

Handling: Småtjuvarna och vännerna Leo och Roger begår ett av sina vanliga inbrott. Men det slutar i katastrof. Av en slump kolliderar deras livsöden med Ewa, en ensam och desillusionerad ung kvinna, som får ett livsavgörande besked.

År: 2001
Lilian Johansson
Niclas Gustavsson
Jonas Karlsson

ramlad

Det här är nog den sämsta film jag sett. Det finns scener som är så extremt dåliga att man inte tror det är sant: ta bara köttkvarnen. Jag kan inte annat än att ge den här skräprullen lägsta betyg, den suger verkligen. Skådisar, varför ställer ni upp på sånt här?!

Robert_Eriksson

Man kan ju inte direkt påstå att den är särskilt välgjord och några av skådespelarna är pinsamt dåliga, men jag tycker ändå att den känns ganska intressant och spännande. Ett högre betyg än en svag trea är den dock absolut inte värd.

Swampe

Filmen var inte så välgjord men jag tyckte om den ändå. Jag tycker att det är stort underhållningsvärde i den här filmen. Lite lagom rått våld i den. Om man vill slippa Hollywoods actionhjältar och se på något lite mer udda så kan jag rekommendera den här filmen.

En 1 + som film & i sin egen genre.

Tagline: En mardröm av död och svek... (A nightmare of death and betrayal...)

Tror det blir min absolut första 1 jag sätter här på FP (efter ca 9 mån. medlemskap)! En riktigt usel svensk C-film. Skulle nog inte kalla den för komedi, som här på FP (IMDb gör det inte heller). Ville de göra den rolig, tänker man, när man ser den, men NEJ, det kan inte vara så! Bäst är Röse även om hon inte säger så mkt. Gillinger spelar över. Bolin är helt ok. De andra, inklusive kändisarna, spelar dåligt --> är det en kompisproduktion, tänker jag? Pluset får den för att den trots allt inte blir riktigt tråkig. Man står ut till slutet. Bra blodseffekter. Hamnar då INTE i DVD-samlingen.

Trivia: -

Urusel b-action. Det fullkomligt skriker LÅGBUDGET över hela produktionen.

Dåligt gjord, men spänningen fanns ändå där. Fungerar att kolla på om man inte har något bättre för sig.

Robert_Eriksson

Swampe

bennybenny

En så sjukt j-ävla dålig film att det faktiskt blir underhållande. :) Kul att se hur så många kända svenska skådespelare kan delta i den billigaste filmen som någonsin gjorts. ABSOLUT SEVÄRD!

ramlad