Mannen på balkongen

Handling: Fjärde Beck-filmen med Gösta Ekman som Martin Beck.

En seriemördare håller Stockholm i ett järngrepp. Småflickor attackeras och mördas brutalt. Ett rån i en park visar sig vara en viktig pusselbit i att finna mördaren. När och var skall mördaren slå till nästa gång? Kommissarie Martin Becks enda vittne... är en rånare på fri fot.

År: 1993

Michael Kausch
Udo Schenk
Åsa Göransson

janne lindh

Välgjord och välspelad kriminalfilm. Tyvärr dras betyget ner av en pratig och fånig kriminalpsykolog.

Charley

Detta är den absolut bästa filmen i hela serien med Gösta Ekman som Martin Beck. Filmen är mycket spännande och faktiskt otäck, och det är skrämmande att den nästan 15 år senare är lika aktuell. Rolf Lassgård är störtskön som Gunvald Larsson och är dessutom väldigt lik böckernas Larsson: överviktig snobb som alltid får specialbeställa sina kläder. Ekman och Lassgård är en perfekt duo i den här filmen. Handlingen är enligt mig ett väldigt allvarligt ämne, och jag tycker att manusförfattarna har behandlat det väl.

martin88

Den bästa Beckfilmen med Ekman i huvudrollen enligt min uppfattning. Fortfarande lite seg i vissa perioder men i grunden bra.

Rätt bra Beckrulle. Gösta Ekman gestaltar Beck på ett trovärdigt sätt.

Life_is_so_blue

Den bästa Beckfilmen med Gösta Ekman.
Dock är den ganska seg ibland..
En stark 3:a

die_hard

han är bra som beck gösta

Robert_Eriksson

En mycket intressant, tragisk och spännande film! Gösta Ekman, Rolf Lassgård och Kjell Bergqvist är strålande!