Joker

Handling: Nicke älskar practical jokes och när Pelle ska gifta sig står Nicke självklart för svensexan som ska börja med kidnappning. Men allt går snett.

År: 1991
Ragnar Ulfung
Peter Panov
Assen Panov
Lars Engström

Det här är en av Björn Skifs sämre och når inte upp till Strul- eller Drömkåken-standard. Däremot infinner sig den där hemska stressen av att se allt gå fel och då tycker jag att man i någon mån har lyckats, eftersom jag trots allt engageras av historien. Scenen på Globen är ju dessutom något av en klassiker inom svensk film. Pendlar mellan en tvåa och en trea, men det blir lite för amatörmässigt på sina ställen så en stark tvåa får duga så länge.

Shadowplay

Den är inte så jättebra. Seg och ganska tråkig vad jag kommer ihåg.

Skifs sämsta. Himla rörig och allmänt blek.

die_hard

2,5 i betyg av mej men ger den knappt trea

Carola

Jag tycker inte att Joker var så bra för det var en film som man tänkte så vid "är den inte slut snart!

tessan81

Actionkomedi på svenska ā la 80-tal. Jag tycker det här är underhållande och jag gillar Skifs. Allt som kan gå fel går fel.

Björn Skifs är ingen renodlad skådis men den här typen av roll är den enda som passar honom någorlunda bra. Filmen har sina stunder men är i sin helhet inget vidare och känns amatörmässig i mångt och mycket.