Girl in the Spider's Web, The

Handling: En sen natt ringer professor Frans Balder, en ledande auktoritet inom forskning kring artificiell intelligens, till Blomkvist. Balder säger sig sitta på världsavgörande information om amerikanska underrättelsetjänsten. Han har dessutom haft kontakt med en ung kvinnlig superhacker som bär vissa likheter med en person Blomkvist känner väl. Mikael Blomkvist börjar hoppas på det scoop som både han och Millennium behöver. Lisbeth Salander har som vanligt sin alldeles egen agenda. I Det som inte dödar oss fortsätter berättelsen. Det har blivit dags för deras vägar att korsas. Ännu en gång.

År: 2018
Hendrik Heutmann
Beau Gadsdon
Carlotta von Falkenhayn

Silverpilen

En till bra och spännande film om Lisbeth Salander! Tycker faktiskt till skillnad från många andra att denna version är den bästa hittills av alla filmer i Milleniumserien. Men det är förstås vad jag tycker. Mycket spänning och bra fart från början till slut. Gillar Claire Foy som Lisbeth Salander. Gillar nykomlingen, den lille pojken August Balder också. Han är en speciell karaktär precis som Lisbeth. Ända negativa med filmen är väl att det är mycket som är omgjort från boken. Var väldigt mycket som var annorlunda. Men annars en bra film! Och precis som första amerikanska version så är det åter roligt att Hollywood har vart här i Sverige/Stockholm och spelat in filmen. Roligt när Sverige blir uppmärksammat i USA!
Skänker en stark trea i betyg till filmen!

Biopremiär: 2018-10-26

Girl with the Dragon Tattoo, The (2011)