Arrival, The

Handling: Zane är radioastronom. Han är säker på att det första tecknet på liv ute i rymden kommer i form av en radiosignal. Inte som en spektakulär massinvasion av flygande tefat.

Så han lyssnar - och hör! Men när han presenterar sina sensationella forskningsresultat för chefen blir han motarbetad. När Zane ändå fortsätter med sina efterforskningar får han sparken! Stärkt i sin övertygelse fortsätter Zane jakten på sanningen. Nu är han förföljd och mordhotad. Han vet inte längre vem som är vän eller fiende?

År: 1996

Tony T. Johnson
Catalina Botello
Georg Lillitsch

Mattias15

Inte alls så bra som jag förväntat mig men helt klart bra. Tycker det mesta i filmen är rätt så uppenbart och ibland för klichéigt. De flesta av karaktärna är steroetypa inte minst Zane som är en data/alien nörd av stora mått. Däremot så har storyn mycket intressant i sig fast det hela är rätt så enkelt, det är lite mystik, dektetiv arbete osv. Men Sheen är bra med sin hesa röst i filmen.

Mattias15

3 + som film & i sin egen genre.

Taglines: The greatest danger facing our world has been the planet's best kept secret...until now. / For centuries we've bee watching the skies, when we should have bee watching our backs.

Cool film m Charlie Sheen som radioastronom. Spännande sci-fi. Påminner lite om Kontakt m Jodie Foster, som också är spännande (denna är en underskattad film i förhållande till Kontakt).

Goof: (Plot hole) First the extraterrestrial message is sent, then one back from earth. Later the extraterrestrial source responds to that message. However Zane Zaminski tells us that the star is 14 light years away, meaning it would take the message 14 years to travel between the star and earth.

En av de bästa filmerna om utomjordingar som gjorts. Den påminner om de allra bästa avsnitten av "Arkiv X". Min gamle favorit Sheen är strålande i rollen.

Arrival II (1998)