Wild Child

Handling: I början av 70-talet rapporterade den amerikanska tv-kanalen CBS om ett av de värsta fall av barnmisshandel någonsin. I en förort till Los Angeles upptäcktes en 13-årig flicka som hållits inlåst av sina föräldrar hela sitt liv. Katie spenderade sitt liv fastbunden vid en stol och utan mänsklig kontakt, detta gjorde henne oförmögen att prata, hon hade en stapplande gångstil och ett djurliknande ätbeteende. Katie var ett "Wild Child" och vägen till ett mänskligt liv skulle bli lång...

År: 2001

Lora Anne Criswell
Michael Azria
Josh Boyd
Bryn Larsen

En otäck film som tyvärr inte berörde mig, kanske blev jag lite arg och äcklad, mest med tanke på barnets föräldrar. Den var dessutom trovärdig, men det var något med filmen som jag tyckte var fel, jag kommer inte riktigt på vad det är. Men det jag vet är att filmen inte berörde mig, och om den inte gör det så tycker jag inte att den är nyttig på något sätt. Dock en bra film, den får en stark tvåa.

waazzup

En ruskigt bra film,men hemsk.Så himla synd om barnet,hur kan man göra så mot ett litet barn? :´(

En tragisk, upprörande och intressant film. Hemskt att den är verklighetsbaserad, kan knappt fatta att det är sant..

Robert_Eriksson

En mycket stark, hemsk och verklighetsbaserad film, som det är omöjligt att inte bli berörd av.

Svårt att veta vad man ska säga om den här filmen. "Bra" var den inte direkt, eftersom historien bakom filmen är sann. Jag tror att den här filmen framför allt gjordes för att barnmisshandel skulle bli mer känt. Detta skulle inte bli någon kassasuccé utan en dokumentering av ett tragiskt människoöde.

Elisa

Tycker det var en må-dåligt film.
Var väl egentligen bra, men så uäk.

Ett starkt och sorgligt drama baserat på en verklig och fruktansvärd händelse. Filmmässigt är den mycket bra gjord... berättar sin historia på ett effektivt och tydligt sätt. Skådespelarna är bra, unga Steele är suverän i huvudrollen som Katie. En liten doldis som jag varmt rekommenderar. Stark trea!