Turner & Hooch

Handling: Polisen Scott Turner ställer upp och tar hand om en minst sagt livlig hund vid namn Hooch vars husse har blivit mördad. Allt fungerar utmärkt och de båda tycker om varann, i ungefär fem minuter. Sedan börjar Scott´s tålamod sakta men säkert ta slut. Hunden tycker dock att allt är toppen och att det nya huset han bor i är den roligaste lekplats hans någonsin varit i. Hooch visar sig vara värd sin vikt i guld då Scott tillsammans med sin kollega ska avslöja den smugglarliga som ligger bakom mordet på Hoochs älskade husse.

År: 1989

Mary McCusker
Ernie Lively
Clyde Kusatsu

Lovlinesss_3

Hooch är så söt (fulsöt) och rolig, kul att man kan lära en hund så många trix. Sorgligt slut :,(.

Härlig rulle med en hel del roliga scener och även så dyker spänningen upp då och då.Bra skådespel och okej effekter.Detta var ett typiskt exemplar av en 80tals film.Klar tvåa.

Turner & Hooch är en mycket rolig och charmig film vars humor är dess starkaste sida. Filmen följer mallen för en komedi väldigt plikttroget, och därför blir den mer sorgsna undertonen smått fånig även om den griper tag. Väl stereotypa skurkar och upplösningen är inte direkt nyskapande. Tom Hanks passar dock perfekt i sin roll - har svårt att se hur någon annan hade kunnat göra den bättre.

Alla filmer behöver trots allt inte bli mästerverk, originella eller ens särskilt fyndiga. För mig räcker det alldeles utmärkt att en film får mig på bra humör, och Turner & Hooch lyckas väldigt bra med detta. En fin 80-talspärla jag gärna ser igen.
"I was looking forward to a nice quiet cup of coffee, BUT NOW I'M AWAKE!"

Stundtals rolig och Tom Hanks är helt okej i den här filmen, även om han har en ganska tråkig roll och helt klart har gjort bättre insatser. Synd bara att manuset är så tunt och tråkigt. En film som handlar om vänskap mellan en hund och en människa är dömd till att få underkänt. Slänger man dessutom in ett krystat kärleksdrama så blir betyget givet.

En av mina favoritfilmer med Tom Hanks innan han blev megastjärna. Den här filmen är riktigt kul! Älskar mardrömmen med hunden. Hahaha!

die_hard

trean räcker bra den ju

Hanna_90

Rätt okej film, men lite överdriven ibland... Men ändå en gullig film.