Madicken på Junibacken

Handling: Madicken menar aldrig att ställa till med trubbel, men? Tänk den gången hon ordnade en utflykt för sig och lillasyster Lisabet som slutade i hjärnskakning och förskräckelse. Eller när hon hittade på en låtsaskompis - Richard - som fick skulden för massor av bus? Men det är inte bara Madicken som hittar på saker. Lisabet kan också. Pilla in ärtor i näsan t. ex som knappt ens doktorna kan få ut?

År: 1979

Lis Nilheim
Monica Nordquist
Fredrik Ohlsson

IWantItThatWay

Den här filmen är en riktigt bra klassiker! Det är så kul när Lisabet pillar in en ärta i näsan och när Madicken hittar på Rickard. Och flygmaskinerna! Endå är det en barnfilm som jag gillade mer när jag var liten, men det blir en stark 3:a!

klassisk svensk film som alla barn borde ha sett..

Lovlinesss_3

Jag tycker mycket om Astrid Lingrens berättelser de är roliga, mysiga och oförglömliga. händer så mycket roligt i dem och så är de från en tid som ingen av oss levt i. Brukade försöka leva mig in i tidsepokerna när jag var liten. Madicken är rolig för att hon är en "fin" dam som hittar på så mycket bus.

En av mina astrid lindgren favoriter, En classiker för mig!!:D

Madiken gillade jag mycket förut, och nu med för den delen hehe. Får en 4:a

Barndomsklassiker som nog alltid kommer att hänga med. Precis som alla Astrid Lindgrens berättelser.

Är inte förtjust i Madicken.

Du är inte klok Madicken (1980)