American Gigolo

2,5

Handling: Han talar flera språk och fungerar lika bra som chaufför åt rika, medelålders damer, som översättare eller som guide åt högt uppsatta mäns ensamma fruar. Han är en gigolo. När ett mord begås och offrets juveler återfinns i hans bil, visar det sig att ingen av hans väninnor vill ge honom alibi.

År: 1980
Carole Cook
Carol Bruce
Frances Bergen
Macdonald Carey

Richard Gere passade bra i rollen som gigolon Julian Kay.
Det var ganska kul när han försökte lära sig att prata svenska. Fast själva filmen var inte särskilt intressant eller engagerande. Tempot var för långsamt och spänningen uteblev.

Bra musik av Giorgio Moroder och kanske Richard Tiffany Geres bästa roll som jag sett honom i. Filmen saknar det djup som hade behövts för att göra den bättre, men ändå överraskade den positivt på mig.

die_hard

njaa en trea räcker det ju

Menthol

Schrader är en av mina favoriter, detta är hans regi debut, jag tycker det är en bra film allt som allt

Rune

Halv rolig komedi som funkar att se om man inte har något annat och göra.

MrLill

Bra film, framförallt rolig!!

Savannah

Okej film, som är extra rolig för oss nordbor, eftersom Richard Gere lär sig att tala svenska i filmen. Jg tycker filmen säger ganska mycket om det ytligt glamourösa och märkes-maniska 80-talet och kan ses med behållning bara för den sakens skull.

Walker, The (2007)