Sprängaren

Handling: Christina Furhage, ansvarig för det kommande OS i Stockholm, sprängs i bitar på Victoriastadion. Varför mördas hon? Polisen börjar en närmast desperat mördarjakt. Var ska de söka? Hos någon terrororganisation eller i OS-generalens närhet? Annika Bengtzon, kriminalreporter på Kvällspressen, finner samband som ingen annan vill se och utan att förstå det sätter hon igång krafter som till slut hotar hennes eget liv.

År: 2001
Jacob Ericksson
Nina Gunke
Gunilla Röör

tinytom

En mycket bra och spännande film med underbara Helena Bergström.
Varning för otäckt slut.

Är inte förtjust i Svenska filmer men denna va riktigt spännande och bra. Colin Nutley har lyckats bra. Helena Bergström gör en fin insats och Pernilla August är lysande.

Bilbo_one

Alltid spännande med en svensk thriller. Jag gillade även denna. Bra storry och fint polisarbete. Svag 4:a

en helt okej svensk film, gillar när de är lite likt deckare och mysterium.

Dan banan

Rätt kylig thriller med välspelade biroller och en hyffsad Bergström i fronten.
Grips nog allt av en gnutta kalla kårar mot slutet, överlag så är spänningen faktiskt rätt tät.

Stark trea, utan tvekan något av de bättre slaget när det gäller svenskt "thrilleri".

Bra för att vara en svensk film.

svart diamant

allt faller på grundhistorien. den är för tunn. Annars är allting bra, utom Helena Bergström som överspelar. dessutom känns hennes relation med Thomas lite tillgjord.

tinytom

En mycket bra och spännande film med underbara Helena Bergström.
Varning för otäckt slut.

Bilbo_one