Lida

3,6

Handling: Bästsäljarförfattaren Paul Sheldon råkar ut för en snöstorm, kör av vägen och blir räddad av Annie som visar sig vara hans största fan och psykiskt instabil.

Baserad på romanen av Stephen King.

År: 1990

Julie Payne
Archie Hahn III
Gregory Snegoff
Wendy Bowers

Ännu en mycket bra film baserad på en bok av Stephen King. Den är oerhört spännande, och skådespelarna är strålande! Vill dock inte kalla detta för skräck, snarare thriller.

Elysium

Jag förväntade mig en ruskig skräckis eftersom filmen bygger på en bok av Stephen King. Den här filmen var inte alls läskig. Den hade mycket bra skådespelare, bra story och manus. Den var ganska utdragen och långtråkig på vissa ställen. Ändå är det en bra film som man kan se utan att bli uttråkad.

Det här är en riktigt otäck film. Den är inte övervägande läskig, men Bates gör en fantastisk insats som Annie Wilkes. Detta måste vara den sjukaste stalker jag någonsin mött!

En väl adapterad Steven King berättelse vilket inte ska vara en allt för lätt match.
Manuset är riktigt bra och rollprestationerna detsamma. Är det något jag kunnat önska mig så vore det att filmen vore lite mindre Hollywood charmig, lite råare och läskigare helt enkelt. Det plus att det hände lite mera.

AggieD

Filmen var väldigt bra! Jag fastnade direkt och satt spänd. Den låter inte speciellt läskig, storyn ÄR inte speciellt JÄTTELÄSKIG, men ändå sitter man inträng in i soffan och känner sig jättespänd hela filmen. Jag tycker att allt är bra med den.

anddav507

För att vara en film som nästan bara utspelar sig i samma miljö, tycker jag det är otroligt bra gjort at lyckas göra det så spännande.
Man kan verkligen känna att man är där, och det gör det ännu mer obehagligt.
Tycker personligen att Lida är den bästa Stephen-King-filmatiseringen!

En bra och spänande film, lite små seg, men ändåa spänande. Så får en 4:a

Herre gud vilken bra film den är så spänande så man håller på att dö, skådespelarna är suveräna!!

Sweet_Jenny

"Händer inte så mycket" och "inte så jätte läskig" kan jag hålla med om... Finns bättre men ja... den funkar att se en gång i alla fall. Den var en äcklig film... Lite läskig i alla fall... i tv-tidningen i december 2007 stod det att det var en rysare... Det går väl att diskutera?!

rednaxela

Rob reiner visar tecken på hur en riktig stephen king film ska regisseras,Han fångar människorna med kameran perfekt och får till det riktigt bra.Kathy bates gör en mycket bra rollprestation som en lugn psykopat men med tiden blir hon allt mer agressiv.James Caan visar på ett mycket bra sätt hur man utrycker intelligens på en film och spänningen ökar tillsammans med tiden.Lida är en film som får dig skrämd mot slutet då hon riktigt avslöjar sin roll detta är en film som rekommenderas.Det negativa med filmen är dess långdragna sekvenser allt känns ointressant i ett par minuter men jag hade aldrig tankarna på att stänga av,Utan denna film förtjänar positiv kritik-sevärd.