Det ligger i blodet

3,6

Handling: Stjärnreportern Hildy träffar en försäkringsagent och vill sluta på tidningen där hennes före detta man är chefredaktör. Men han vägrar ge upp och försöker sabotera allt för de nykära.

År: 1940
Regis Toomey
Abner Biberman
Frank Orth
Helen Mack

En ganska underhållande film med rapp dialog. Bra gjord för att vara från 1940. Godkänt.

Det här är ytterligare en komedi av Howard Hawks som är väldigt dialogdriven precis som hans Ingen fara på taket. Till en början är dialogerna någorlunda underhållande och framför allt är Rosalind Russell både skön och jobbig på en gång med sitt pladdrande. I längden blir det dock alldeles för gapigt och enformigt och jag får nästan ont i huvudet till slut. Gillar man andra av Hawks komedier ska man dock helt klart se den här. Snudd på godkänt från min sida.

En underhållande och rolig klassiker med två bra huvudrollsinnehavare. Cary Grant är alltid bra, men Rosalind Russell är överraskande bra. En rapp och kvick dialog för det bara extra intressant att följa.

tinytom

Kanske den bästa komedi som någonsin gjorts och kommer att göras.Rosalind Russell är bland det skojigaste jag sett .Och Mr.Grant är bra som vanligt.En toppfilm som sagt.Visas på Tv då & då.Missa den inte nästa gång.

Filmen är svartvit

Stoppa pressarna (1974)