Ford Fairlane

Handling: Någon coolare människa på jorden, om man får tro honom själv, än Ford Fairlane finns inte. Han är Mr Rock'n Roll detective och han löser alltid de sjuka problem han ställs inför i sitt yrkesutövande.

År: 1990
Sheila E.
David Arnott
Mark Goldstein

tessan81

En riktigt tok-rolig film som gränsar till parodi och som jag finner enormt underhållande!! Viss under bältet-humor men det är gjort med sådan charm att det går hem. Full av minnesvärda repliker! "You can call him Stanley. Like the power drill."

miffo

Alla som nånsin har hört stå-upp-komikern Andrew 'Dice' Clay och tyckte om honom kommer säkerligen tycka om den här filmen. Det är mycket macho, det är mycket rock, det är mycket, jag upprepar Mycket, svordomar åt alla håll och kanter. Humorn är härligt aggressiv, rå och manschuvenistiskt. Ett exempel är ju bara den härliga repliken "Hey, look. I'm sorry I made you clean the toilets and the bathtubs, I mean, who did all the work in bed?". Om man letar efter en film med oneliners och grymt bra come-backs när man argumenterar mot nån man inte kan vinna mot, är det här absolut en film man ska se.

tessan81