Antz

Handling: Z-4195 är en arbetsmyra som är trött på sitt monotona liv och att bara vara en av miljoner andra arbetsmyror. Han blir kär i prinssessan Bala, och för att få en chans att komma nära henne byter han plats med sin vän, soldatmyran Weaver.

År: 1998
Paul Mazursky
Grant Shaud
Jim Cummings

Håsen

I likhet med Shrek är det ett av Dreamworks största mästerverk, men förutom att de är datoranimerade har de helt olika handling. Huvudhandlingen i den här filmen är förmodligen samhället som de skildrar, ett kommunistiskt samhälle där individen inte är någonting värd. Med andra ord - ett myrsamhälle. Den är så otroligt bra som bara vissa animerade filmer, t ex Shrek och Lejonkungen, kan bli. En viktig sak som man inte får glömma är den fantastiska filmmusiken, som är skriven av Harry Gregson Wiliams.

Helt underbar liten film som gör mig glad. Perfekt för hela familjen.

filmernas härskare

Efter att ha sett en sådan stjärnspäckad röstlista trodde jag inte att jag skulle bli besviken.
Det blev jag...

Myrornas värld i dataanimation känns enligt migjätte-fel. Varken "Ett Småkryps Liv" eller "Antz" lyckas skapa något engagerande i myrvärlden, vilket känns som en enkel uppgift.

Ett Småkryps Liv är ändå bättre än denna, då denna saknar sympatiska kryp och humor. Detta känns egentligen mer inriktat för de äldre, men någon har visst fått för sig att denna "kommunist-myrsamhälle" är lämpligt för barnan. Det är det verkligen inte.
Fast måste en film vara barnvänlig? Nej, men detta känns nästan olämpligt och faller inte mig i smaken.

Det hela är mycket deprimerande, osmaklig och fult animerad...

rolig, det var ett tag sedan jag såg den, men bra som barnfilm

det var ett tag sen man såg den, men ja vet att jag tyckte den var bra o rolig

Nebyo

Jäkligt underhållande och klockrena uttagningar till rösterna!

Hook

En politiskt insekts film?

Denna film tycker jag är superskön inte bara för Woody Allens röst till huvudkaraktären utan för att det tar hur samhället är i verkligheten och sätter in det i ett myr-samhälle och gör det animerat för att spridda kunskapen om hur världen egentligen är, solklart!

En stark fyra till Antz som är både för stora och små!

madeleine_g

Har inte mycket minne ifrån filmen. Kommer dock ihåg Sylvester stallones röst som den något egotrippade muskulöse myran. Tyckte att han var ganska så rolig ibland men absolut inte hela tiden.

kommer dock ihåg att jag tyckte att filmen var lite mesig. Men samtidigt så ska man ju faktiskt tänka på att det är en barnfilm med.

tosslan

Väldigt spännande barnfilm.

Helt oki gjord och helt oki film. Bra idé till handling men lyckas tyvärr inte så bra.

Filmen är animerad

Ett småkryps liv (1998)