Ett småkryps liv

Handling: En fyndig myra vid namn Flink anställer krigarinsekter för att försvara sin koloni från en svärm med gräshoppor ledda av Hopper. Men Flinks mannar visar sig vara en grupp av cirkusaktörer...

År: 1998

Edie McClurg
Alex Rocco
David Ossman
David L. Lander

Ännu en gullig pixarrulle, denna såg jag på bio när jag var väldigt väldigt ung, men vi ska inte komma ifrån det faktum att jag faktiskt såg den när jag var liten och jag har inte sett den på senaste tiden. Jag tyckte verkligen om den, den var kul, fjantig, gullig, larvig och givetvis spännande. Stark trea, lite suddigt minne orsakar osäkert betyg, måste se den igen.

magnus_65

Inte lika bra som "ANTZ" som kom i samma svep.

Pesole

En helt okey film, såg den med skolan.

Den här filmen gillar jag från början till slut. Rolig och söt på samma gång. Genomtänkt med alla kryps egenskaper i förhållande till verkligheten.

Jag tycker om Flink, han står för för vad han tror på och kör sitt eget race.. Dessutom är ju filmen för söt och gullig och rolig allt samman.

Tyvärr sätter man betyg på alla barnfilmer 10 år efter den period då man älskade dem.

Kan inte säga desamma i dagens läge.

Smårolig film, klar etta.

Det här är Pixars andra långfilm efter Toy Story och som jag tycker har ett alldeles för lågt medelbetyg här på Filmpunkten. Faktum är att det här antagligen är den roligaste filmen som Pixar har gjort hittills. Det är en fullständig kavalkad av komiska referenser från ett insektsperspektiv och jag njuter i stora drag. Att det sedan är färgsprakande och ackompanjerat med härlig musik gör knappast saken sämre. Historien må vara tämligen standard, men som en barnfilm kan det inte bli bättre. Stor tumme upp!

movie-king

ÄLSKAR den här filmen!
den är mycket bra

en helt underbar film som jag alltid kommer att älska.

- Du, bara för att man är nyckelpiga behöver man inte vara tjej!
- Hon är kille!

idai

Gud, jättebra, så klassisk, sena 90 tals filmer, det är barndom för mig :) minnen!

Filmen är animerad

Antz (1998)