Robin Hood: Karlar i trikåer

Musikal:

Musikal:

Handling: Robin Hood har efter de blodiga korstågen återvänt till den praktfulla Sherwoodskogen. Men landet har förändrats medan han var borta. Hans slott har gått på exekutiv auktion och hunden har klokt nog sprungit bort. Hans trotjänare är dummare än någonsin och har dessutom blivit blind! Nu står allt klart för honom - han måste rädda landet från den korkade och onde Prins John och dennes ännu mer idiotiske hantlangare Sheriffen av Rottingham. Inte nog med med det, han måste få tag på nyckeln till Lady Marions dyrbara skatt, en MYCKET eftertraktad skatt.

År: 1993
Dom DeLuise
Dick Van Patten

Copyright Twentieth Century Fox Film Corporation

Cammie

Trött parodi med Cary Elwes som försöker återanvända sitt spel från "Bleka dödens minut", men allt blir bara för mycket. Några små ljusglimtar finns allt; framför allt rapparna som inleder filmen med hög standard.

Grymt rolig film som går att se om o om igen

Sallee

En mycket underhållande komedi, en liten annorlunda film jämfört med min favorit, Robin Hood - Prince of thieves.
Däremot något sämre än Prince of thieves men bjuder på en hel del skratt, och är annars en mycket bra film, som jag kan se flera gånger om. Cary Elwes spelade Robin Hood mycket bra, och även de andra skådespelarna också.

Betyget hamnar på en stark 3/5

We´re men
We´re men in tights
We roam around the forest looking for fights.
We rob from the rich and give to the poor
That´s right
We may look like sissies
But Watch what you say or else we`ll put out your lights
Always on guard defending the people´s rights.

Shellix

HAHAHAHAHAAAH! Jag ÄLSKAR parodier! Skitkul, jag tröttnar aldrig på den här filmen! :D

Arcadia

den bästa parodin kanske.. :)

Noisome

Klockren. Särskilt när de dansar och sjunger!

En rolig, fungerande komedi för en kväll eller två. Har sjäv sett den tre gånger och uppskattar den =)

En stark tvåa.