Italienska för nybörjare

Handling: En nybliven präst kommer till en liten dansk stad. Där möter han en brokig skara människor som alla söker efter något annat i sina liv. Utloppet för detta blir en nybörjarkurs i italienska där de träffas.

År: 2000
Lene Tiemroth
Claus Gerving
Jesper Christensen
Merete Voldstedlund

Skulle inte kalla detta komedi, snarare ett drama. Bra skådespelare. Betyget blir en stark 3:a. Tycker att den var lite för tragisk bitvis för att få en 4:a.

Objektant

En av de bästa och mer tänkvärda filmer jag sett. Skickliga skådespelare och många komiska drag Härlig blandning av olika typer människor. En bra film ger lite mer än bara glädje för stunden. Och den behöver inte vara från Hollywood och definitivt ingen actionrulle för att hålla en vaken.

chokladberoende87

En bra film tycker jag, som man kan se om igen! ;)

Intressant, charmig och smärtsam. Fantastiska skådespelarinsatser! Påminner om en av världens bästa filmer: Så som i himmelen. Rekommenderas!

Robert_Eriksson

En intressant, fin, rolig och ganska gripande film, med många speciella och sympatiska karaktärer, skickligt gestaltade av duktiga skådespelare. Påminner en del om den svenska filmen "Så som i himmelen". Betyget blir en svag fyra.

sarao

Lång, tråkig och seg film.. jag orkade knappt se hela, dålig story också.

Otroligt chockad över denna filmen. Besvärligt dålig, gnager mig inpå nerverna att den får så bra respons. Helt kass.