Swimfan

2,5

Handling: Highschool-eleven Ben Cronin har allt - bra vänner, en trogen flickvän och en stor chans att vinna ett stipendium i simning. När han av en slump träffar en förförisk ny student förvandlas Bens drömtillvaro till den ultimata mardrömmer då hennes skolflicksaktiga förälskelse snabbt trappas upp till besatthet...

År: 2002
James DeBello
Phyllis Somerville
Tom Cappadona

Nefern

Märklig film, detta. Den hade känslan av en av de där vanliga ungdomsthriller-filmerna som innehåller en del spänning, en del rysare och lite romantik också, men här var allting grymt orealistiskt och opersonligt.. Riktig B-känsla över det hela, vilket gjorde mig lite förbryllad över att den hade en "air" av helt vanlig skräckis.. Ytterst svag tvåa! (enbart för att den lyckades med ramen i filmen)

Så blir jag så sur på det här ack så återkommande systemet med en förförisk, galen kvinna som förpestar mannens liv och att killen är ett offer för hennes charm och manipulation trots att han betedde sig som en gris! feministsidan i mig kan inte låta bli att knorra.

Standard thriller som varken överraskar eller engagerar. Gammal skåpmat för hela slanten.
Skådisarna var hyfsade och den hade några små-spännande scener, men annars finns det mycket bättre filmer i genren: "Galen brud blir besatt av en kille" T,ex Farlig förbindelse med Michael Douglas eller Mardrömmen med Clint Eastwood.
Det blir en svag tvåa i betyg!

En okej film att se någon kväll. Inget speciellt med den men den fungerar som en bra thriller om en störd tjej.

Noone_

Denna film var lite små skum.

ludvigssonida

En mycke bra film med bra skådespelare o handling..

mkay marre

Ingen speciell film,efter att man kommit in i den vet man på ett ungefär vad som kommer att hända.Men den var helt ok och lite små spännande ibland.

Nefern