Absolon

2,0

Handling: Året är 2008 och världen har drabbats av ett dödligt virus. Absolon är det enda medel som framställts som kan skjuta upp det oundvikliga - döden! Läkemedelsföretaget United Pharmaceutical som tillverkar Absolon tjänar en förmögenhet på människors vilja att överleva och eftersom Absolon är den enda produkten på marknaden är priset rekordhögt. Polisen Norman Scott kallas in när forskaren bakom Absolon hittas död. Det visar sig att forskaren hade upptäckt ett botemedel mot viruset och att det enda som återstår av botemedlet nu är spårämnen i Normans kropp. Nu är världens befolkning beroende av Norman i mer än ett avseende, och han jagas skoningslöst av torpeder som är ute efter hans liv.

År: 2003

Adam Bramble
Sarah Plommer
Neil Foster

Zzznake

Dålig film! Dåliga skådespelare, ingen bra handling... En film ska fängsla den som tittar på den så att man inte vill gå därifrån för än filmen är klar, men den här filmen klarar inte riktigt det. Det är rent ut sagt tråkig. Tråkig musik, tråkigt manus, tråkiga skådespelare... Inget är bra! Se inte den här filmen om du inte vill slösa bort din tid.

Manuset är skrattretande (inte helt oväntat) och skådisarna suger fett (inte heller det helt oväntat). Lambert är annars så där lite kult-dålig vilket gör att man har rätt kul när man ser hans filmer.

starchild

Jag tycker att filmen får godkänt, mycket beroende på oväntade turer och fina miljöer

Crocodile

Absolon är en ok film men den förkännar bara en 2a.

Jodå, visst tycker jag att filmen är godkänd. Men skulle nog inte se den igen...

Oskar_90

Påminner väldigt mycket om filmen "Do or Die" som jag såg häromdagen. Men den var bättre.

Det här är en b-film med en intressant story som dock aldrig blir särskilt bra. Pinsamt dåligt skådespeleri och med ett manus som känns löjligt. Den kunde ha blivit bra, men som lätt underhållning funkar det okej. Snudd på godkänt.

Rune

HALV TRÅKIG SCI-FI FILM