Grease

Ungdom:

Musikal:
Ungdom:
3,6

Handling: Musikalen som kretsar kring en amerikansk high-school i allmänhet och kring kärlekshistorien mellan Danny och Sandy i synnerhet.

Baserad på en Broadway-musikal med samma namn av Jim Jacobs och Warren Casey.

År: 1978

Edd Byrnes
Sid Caesar

Copyright Paramount Pictures

Nefern

Man blir glad och varm inuti av den, och Travolta är ju så fin! Lite overdoing it med fånerierna ibland dock. Så en fyra, rätt och slätt. Saturday Night Fever, med lite liknande stuk och Travoltas första genombrottsfilm är snäppet bättre, svartare och mer gripande..

En av de filmer jag sett flest gånger under min livsgång. Jag kommer aldrig att tröttna på den här underbara musikalen och Travolta befäste med rollen som Danny Zuko platsen som en av mina absoluta favoritskådespelare. Musiken är i en klass för sig. Rekommenderas verkligen. Stark fyra!

sandrixx

En måste se film. Musiken, kärleken och danserna gör filmen till en av de bästa filmerna jag har sett.

Bästa musikalen som gjorts men jag är inget fan!

Snark. Musiken är tråkig och handlingen...ja, tråkig och uttjatad. Fast live musikal av Grease brukar faktiskt bli bättre.

IWantItThatWay

En JÄTTEBRA film, en riktigt bra klassiker! De flesta sjunger välidgt bra och alla karaktärer är väldigt roliga. Och det är väldigt bra låtar för att vara en musikal!

JoyRide

Barndomsfavorit, älskar den fortfarande! Snygga och bra skådisar, bra musik och bra sångröster ! :D
En av världens bästa filmmusikaler <3

Angelus

Grease är en bra musikal, John Travolta är mycket bra, sångerna har blivit nästan kultförklarad, hela filmen har blivit det, men lite för löjligt för min del

MaliciousDelight

Har aldrig varit så förtjust av den här filmen av någon anledning. Men den är godkänd i alla fall.

madeleine_g

Gah den här filmen klara jag bara inte av. Vet inte om det är för att jag tycker att den är en av de läskigaste jag har sett eller för att jag bara hatar den. Har inte bestämt mig än.

Grease 2 (1982)