Bunker, The

Handling: 1944. En grupp krigströtta tyska soldater flyr de allierades styrkor och tar sin tillflykt ner i en öde pansarvagnsbunker. Med oroväckande lite ammunition kvar gör de sig redo att möta fienden, väl medvetna om sina minimala chanser att överleva. I sin desperation hittar de en labyrint av underjordiska gånger, men räddningen visar sig snart vara deras värsta mardröm...

År: 2001

Andrew Lee-Potts
Eddie Marsan
Iain McKee
Peter O'Connor

Psykologisk skräckthriller som inte var så bra som jag först trodde. Egentligen inga direkta fel, men jag fann den helt enkelt inte tillräckligt intressant. Småruggigt då och då och bra skådisar. Stark tvåa!

euchari

En riktig kalkonfilm. Tur att den var kort.

die_hard

bra krigsfilm och modern ändå.

Väninnans_kaka

De flesta skådespelarna var bra och filmen är sevärd om man inte har så mycket annat för sig. Ganska bra, ganska spännande, jag tvekar på en stark 3:a eller en svag 4:a. Slutet var bra tyckte jag.

Fillson

B skräck men ändå sevärd..

Filmen började som en ordinär krigsfilm, men övergick ganska snabbt till b - skräck. Det gick i skarp kontrast med filmens inledning och passade inte alls. Ostrukturerat slut och intetsägande skådespelarinsatser ger den här filmen en svag tvåa.

torulf

Filmen är svårbedömd. Den tangerar lågbudget kalkon, men är även genial ibland. Så skrämmande är den inte. Men thriller är rätt segment. 2a, 3:a eller 4:a är frågan... nä någon fyra är det inte. Svag trea får det bli. Ljudet, skådespelet och storyn ger en trea.