Screamers

Handling: Året är 2078 Platsen gruvplaneten Sirius 6B, där 10 års blodigt krig mellan två gruvbolag lämnat ett öde månlandskap och en handfull överlevande efter sig. Men de är inte helt ensamma. Vetenskapsmännen har i det till synes öde landskapet efterlämnat sig teknologins hittills farligaste och mest avancerade vapen: Screamers. Det är små, självreproducerande robotar med rakbladsvassa sågklingor som är framställda för ett enda ändamål - att jaga och förgöra alla fientliga livsformer.
Överste Hendricksson är befälhavare över en grupp överlevande,allierade soldater. Han måste ta sig till en annan del av planeten för att förhandla med fiendestyrkorna. Men för att ta sig dit måste han passera det område där de verkliga fienderna gömmer sig. Dessutom visar sig varje generation av de dödliga robotarna på egen hand utveckla sin artificiella intelligens. Och framför allt blir de allt mer mordiska.

År: 1995

Bruce Boa
Tom Berry
Henry Ramer

Crocodile

Redigt bra och action fylld Sci-fi/Thriller.

Arcadia

En bra film med mr. Robocop Weller. sevärd!!

die_hard

Inte allt för bra. Sämre än väntat!

Zirgo

En intressant film där frågan blir vilka dom riktiga fienderna egentligen är, vad är sant och vika kan man lita på? Jag gillar speciellt miljöerna i den här filmen. Dom känns äkta, och med hyfsade skådespelarinsatser så förhöjs filmen. Jag ger filmen en 3:a på grund av detta. Skräcken i filmen hjälper definitivt till.

Intressant, lite läskig, otäck film som utspelar sig i en trovärdig framtid. Men filmen var lite smålarvig vid vissa tillfällen, och mycket var fult gjort.

wildfire

jag har inte sett den här på ett tag men jag minns att jag jag tyckte den va bra äcklig och bra. så jag får helt enkelt gå på minna barnaminnen och ged den 5 :P (man måste ge en film som siter kvar iskallen en 5:a annars så kan man ju inte sova om nätterna)

magnus_65

Mycket spännande och tät thriller. Effekterna är inte mycket att prata om men dåliga, är dom inte.
"Kärleks-scenen" i slutet var faktsikt rent utsagt ..::DÅLIG::..

Screamers: The Hunting (2009)