Paycheck

Handling: Michael Jennings (Ben Affleck) är en begåvad datoringenjör som anlitas för topphemliga projekt. Efter varje utfört uppdrag raderas Jennings närminne så att han inte ska kunna avslöja viktig information. När han kommer tillbaka från sitt senaste uppdrag – ett treårskontrakt värt tiotals miljoner dollar – upptäcker Jennings till sin bestörtning att han tydligen avsagt sig utbetalningen, som han skulle ha fått av sin gamla vän (Aaron Eckhart). Utan minne och bevis om vad som egentligen hänt famlar han i mörkret tills han får ett mystiskt kuvert som innehåller ledtrådar till hans bortglömda förflutna. Med hjälp av en vacker forskare (Uma Thurman) måste Jennings snabbt lösa gåtan om sitt förflutna, samtidigt som han undviker en skakande upptäckt som väntar honom i framtiden.

År: 2003
Fulvio Cecere
John Cassini
Callum Keith Rennie

filmernas härskare

Det blir mer snarkande och suckande i en fantasilös "action-thriller".

En usel Affleck tappar minnet och får ett kuvert med massor av dumma ledtrådar som ska leda till en fasansfull upptäckt.

Historien är inte något att engagera sig i, det är stentråkigt och passar inte ens en tråkig fredagskväll.

Sedan förstår jag mig inte på dessa ledtrådar. Kunde han inte bara ha fått ett brev där det står vad som ska hända i framtiden? Eller ett bra vapen?
Möjligtvis ett desperat försök att få filmen att verka "smart".

Dessutom känns det som om man inte viljat göra filmen överhuvudtaget. Det är slafsigt och intetsägande, man känner inte något som känns sevärt.

Egentligen vill jag klaga på mer, men jag har försökt att radera minnet av filmen och kommer dock inte ihåg mer än så...

Royban

Svag trea. Paycheck känns rätt tråkig, särskilt när man tänker på att det skall föreställa en science fiction film, baserad på verk av Philip K. Dick. I jämförelse med de high-tech jakter som förekom i Minority Report (också baserat på en Philip K. Dick story) känns en vanlig biljakt rätt jäkla tam... Hela koncepter är däremot rätt kul och underhållande, och det är även det som bär filmen, trots att alla insatser från skådespelarna är mediokra, framtidsvisionen är trist, och den mesta delen av actionsekvenserna är oinspirerada och ogenomtänkta.

mthornis

En sån där spruta hade varit behändig nu så att man kunde glömma de senaste två timmarna.

Zeb Macahan

En garanterad besvikelse...slösa inte bort din tid på denna film ! jag gjorde det och ångrade mig. Jag borde tittat på ett par avsnitt av simpsons istället. Jag fattar inte hur producenten gått med på att satsa en massa fina dollarbuntar på en skitfilm som den här !!

Det finns bättre "braintwist"-filmer, men den här funkar ändå för en kväll.

filmernas härskare

Det blir mer snarkande och suckande i en fantasilös "action-thriller".

Möjligtvis ett desperat försök att få filmen att verka "smart".

die_hard

bra future movie härliga effekter

sirnootherlikemykind

inget utöver det förväntade, afflek suger..

Timoti

En mycket konstig Sfi film. Den är seg och trågik. Men om du vill se den så gör det! När du har sett den kommer du att bli besviken det kan jag verkligen säga.