Farligt förflutet

1,8

Handling: Stefan (Jens Hultén) och Marie (Regina Lund) är ett ungt kärlekspar som lever enbart för varandra. Men lyckan hotas när en gammal vän till Stefan, Chris (Fredrik Dolk), en dag kommer på besök. Chris har tjänstgjort som legosoldat i Bosnien i flera år men har nu flyttat tillbaka till Sverige. Med hjälp av Stefan vill han på nytt starta upp en kriminell verksamhet.

På en resa till Tyskland träffar Stefan helt oväntat en ung kvinna vid namn Elli (Cecilia Bergqvist). Föga anar Stefan konsekvenserna av detta möte. Konflikterna blir oundvikliga och de dras med i ett spel på liv och död.

År: 2001
Eva Mutvei
Joachim von Rost
Per Hedefalk
Eddie Hultén

Jag förväntade mig ett riktigt bottennapp när jag bestämde mig för att se den här rullen. Och visst... den har för låg budget, många dåliga skådespelare, är ofta taskigt klippt och har ett ganska ologiskt manusskript... men ändå fullt acceptabel som svensk action. Sen har jag alltid varit lite svag för Regina Lund - hon är en extremt attraktiv kvinna. Att hon sedan visar sig naken försämrar ju ingenting. Hultén är annars bäst som en riktig helyllehjälte.

Varken bättre eller sämre än dussinaction från USA. Dess positiva fördel är att den helt enkelt är svensk. Helt okej tvåa!

Lika usel som Blå Måndag. Farligt förflutet är en tafflig rulle med dåligt skådepleri.

tinytom

En mycket bra svensk action film .Rekommenderas varmt.