De fördömdas drottning

Handling: När vampyren Lestat vaknar ur en 200 års sömn så ser han att världen har ändrats och han bestämmer sig för att bli känd. Han vill också bli dyrkad så han startar ett rockband med namnet "Lestat". Gruppen slår igenom direkt. Han döljer aldrig att han är vampyr och han uppmanar andra vampyrer att också stiga fram. Många tror att han bara är ännu en rockstjärna med en gimmick! Men inte Jesse, som är lärling vid Londons Forskningscenter för det Paranormala, när hon hör en del ur en text i en av låtarna.

År: 2002

Megan Dorman
Johnathan Devoy
Robert Farnham

Temporary_

QotD är en bra vampyrfilm - för de som faktiskt kan någonting om vampyrhistorien och inte bara vill se en "slakta-mörda-lemlästa" vampyrfilm.. Stuart Townsend gör en bra roll som Lestat, alltid självsäker, ego och ständigt cool...
Att filmen är något sämre än Interview with the vampire beror endast på storyn, själva filmen är är väldigt lyckat, och håller sig bra till boken. Klart värd att se för de som gillar vampyrfilmer!

en helt okej film. Med helt okej skådespelare.

Evenstar_92

När den här filmen gick, och jag såg av nån konstig anledning hela filmen, så tänkte jag hela tiden, vad exakt är det här för kategori? Vad handlar den om egentligen?
Tycker den inte hade någon specifik handling, sedan så måste jag säga att den varken var en skräckfilm elelr rysare, det är löjligt, då var den mer åt drama/thriller eller någonting sånt, den var aldrig läskig ivarje fall.
Men saken är att den får en 2:a i varje fall, det här är ingen film du "måste ha sett".

Caandy

Tydligen ska det här vara en rysare - tillåt mig skratta.
Men, den är en väldigt spännande film och med bra skådespelare. Skitbra soundtrack till filmen. Älskar den! Den här fick mig att gilla vampyrer lite. Gillar du vampyrer + hårdrock är den här något för dig.

Lovlinesss_3

Inte direkt skräkinjagande men en ganska så bra story. Helt okej.

den här är sååå massa braa

Umbrellagirl

Den här filmen är en fröjd för ögat och musiken är as bra. Filmens handling är också mycket bra. Skådisarna är också mycket bra.Men jag kan inte riktigt hålla med om att dett är en ren tvättad rysare. Är man ute efter det finns det andra filmer att välja på.

rasrisk

Bra film, bra musik. Men om man vill se en läskig film är denna helt klart fel val.

En vampyrs bekännelse (1994)