En vampyrs bekännelse

3,7

Handling: Louise de Pointe Du Lac har en historia att berätta. Den unge journalisten Malloy kommer under nattens timmar att få ta del av en hemlighet som varit bevarad i över 200 år. En vampyrs bekännelser. Om ett liv fyllt av skönhet och rikedom, passion och åtrå. Men även om odödlighetens förbannelse. Det ändlösa sökandet efter njutning, den omättliga aptiten på människoblod och oförmågan att känna glädje och sorg. Att aldrig kunna älska?

År: 1994

Helen McCrory
Lyla Hay Owen

Copyright Warner Bros.

AggieD

Först tvekade jag otroligt på den här filmen. Jag tänkte "Tom Cruise som vampyr, hur fel är inte det?". Men efter jag hade sett filmen, blev jag alldeles överrumplad. Den är så fantastiskt bra! De flesta vampyrfilmer är bara action och vampyrerna är onda bla bla bla, men den här filmen är så dramatisk att man blir tårögd. Och alla spelar jättebra i filmen. Brad Pitt, Tom Cruise, Kirsten Dunst, Antonio Banderas, Stephen Rea och Christian Slater är fantastiskt bra i den här filmen.

Vem du än är, se Interview With The Vampire.

den bästa vampyrsfilmen faktiskt.vart förvånad när ja såg den..trodde det skulle vara en helt okej film men den va riktigt bra

stark fyra

En riktigt bra film, Tom Cruise är fantastiskt bra i sin roll, Brad Pitt med.
Det är en lite annorlunda vampyr-film, det är inte den typen där det är action som gäller. Nej detta är en dramatisk film, om en vampyr som lever genom dagens samhällen, och vi får höra hans berättelse. Det är en väldigt intressant och underhållande film, med en imponerande roll-lista.

Ajice

Jag älskar vampyrberättelser, men det mesta är inte så bra, efter att jag började läsa Anne Rice så är inget av det jag stött på särskilt bra i jämförelse. Det är bedrövligt men sant; det mesta inom vampyrism är riktigt riktigt dåligt.

Men det här är en av hennes skapelser och trots att den inte alls får rättvisa som film så är det ändå bästa vampyrfilmen någonsin <3

Nikita

En mycket sevärd rulle, men den faller lite på några saker, bl. a. det dåliga slutet.

Stark 2:a, bra skådespelarinsatser och intressanta miljöer men den blir aldrig riktigt otäck och det är väl det som är meningen med vampyrfilmer?

Väldigt underhållande och annorlunda vampyrfilm.

swing

Satte mig en aning skeptisk i soffan när E föreslog filmen. Men jag rörde mig inte ur fläcken. Tom Cruise liksom Brad Pitt gör otroliga rolltolkningar. Erkänner att jag lättade från soffan ett par decimeter då och då.
MYCKET SEVÄRD!

/susanne

stark fyra

AggieD

Vem du än är, se Interview With The Vampire.

De fördömdas drottning (2002)