Johnny Mnemonic

2,3

Handling: Keanu Reeves är framtidens mest jagade man när gangsters till varje pris vill ha informationen han bär på - i huvudet ! Kultförfattern William Gibson skrev boken som filmen bygger på.

År: 1995
Don Francks
Diego Chambers
Sherry Miller

darkside83

Se den japanska utgåvan istället, som är bättre klippt och har mycket bättre musik, samt är ca 15 min längre än denna versionen.

En väldigt annorlunda och bisarr film som utspelar sig i en väldigt o-trolig framtid. Det är en ganska snygg film med en bra Keanu Reeves i huvudrollen. Men handlingen är väldigt larvig och otäck faktiskt, för det är en mörk framtit, men ändå litar jag inte på det.
Filmen var ändå lite spännande och lite orginell, det blir en stark tvåa.

ToxicAvenger

Skitfilm... Keanu är mer usel än någonsin.
DOCK UNDERHÅLLANDE.

DK

Tycker att Dolph gör en bra insats i den här filmen, när han för en gång skull får spela något annat än stenhård snut soldat lr dyl. Filmen i överigt är väl väldigt sådär, keanu gör en halvtaskig insats, gillar dock ice-t.

Arcadia

Helt okej rulle om man inte har för stora förväntningar. Simpel action med ett lätt sf-stuk på.

darkside83

Rune

En bra framtids action film. Den har dåliga effekter och inte bra skådespelare.Men den gick rakt in inm hjärtat.

Xenomorph

Helt ok film men Keanu Reaves medverkan sänker filmen. Kitano och Udo Kier är dock väldigt bra som alltid.

Filmen var ändå lite spännande och lite orginell, det blir en stark tvåa.