Red Scorpion

Handling: Han är en rysk Spetznasagent som misslyckas med att stoppa ett antikommunistiskt gerillakrig i Afrika. Som straff blir han dömd till döden – av sina egna. Han blir en man utan vänner, utan land och utan uppdrag. Men han ger sig själv ett nytt – att ge afrikanerna friheten tillbaka och utplåna ryssarna.

År: 1989
Regissör: Joseph Zito
Originaltitel: Red Scorpion
Ursprungsland: Sydafrika, USA, Namibia
Längd: 01:46, 01:38 (Klippt version)
Dolph Lundgren
Dinky Motsemme
Ernest Ndhlovu
Mxolisi Hulana
Nicky Rebello

den e dålig men den e samtidigt bra med dolphan som gör bara skit filmer förutom denna,rocky4 och unversial soldiers..annars e denna dålig film

En 2+ som film, men en klar 3+ i sin egen genre.

Taglines: He's a human killing machine. Taught to stalk. Trained to kill. Programmed to destroy. He's played by their rules... Until now. / They think they control him. Think again...

Den klart bästa filmen med Dolph i huvudrollen. En kultklassiker. Lite b-ig, men ändå med sköna detaljer och biroller. Fina miljöer från Afrikas savanner. Hamnar klart i DVD-samlingen billigt.

Trivia: The filmmakers used a real bushmen tribe and Regopstaan was their 95 years old leader who only agreed to play in the movie if his tribe can follow him everywhere.

Det här är en av mina favoritfilmer med Dolph Lundgren. Han är perfekt som Spetsnaz! Stentuff och cool! Favoritscener är när han går loss i baren. I den här filmen har Dolph Lundgren samma kyliga stenhårda stil som han har i Rocky IV! Det är så här man vill se Dolph Lundgren! Han skulle passat som en Terminator kanske... :)

"Mission: Subject escaped. Message: I am still Spetsnaz!"

Hur cool som helst!! >:-D

Det här är nog Dolph Lundgrens bästa film där han själv spelar huvudrollen. I Universal Soldier och Rocky IV spelar han ju badguy.

Mattias15

betyget skulle inte varit så här högt utan Dolph lundgren, han briljerar med sina lätt tillslutna ögon och sin sluddriga ryska dialekt. Filmen i övrigt är en förutsägbar action film med fjantig action där hjälten inte skadas mer änn några sår. Filmen bjuder på några härliga scener när replikerna nog är det bästa jag hört. Ex detta - Lets kick some ass. Filmen är även pinsam på det sättet att Soviet framställs som kallblodiga imperialister och USA som frihetens land. Men det får man räkna med. Tycker ändå filmen är mycket sevärd om man gillar action och en stilig svensk vid namn Dolph Lundgren

aljott

Den här filmen är jävligt fjantig! Men är ändå skojig många gånger. O Dolph e ju bäst! Utan Dolph hade denna film fått en 2:a

Härligt töntig story med en ännu töntigare Dolph. Man får sig en del skratt och det är gott nog.

tinytom

En film jag kan se om och om igen.Mest tack vare M.Emmet Walshs kommentarer till Dolph Lundgren och för hans ständiga utrop"Fucking A".

Red Scorpion 2 (1994)