Hart's War

Krig:

Krig:
2,5

Handling: Andra världskriget lider mot sitt slut när den amerikanska administrative befälhavaren Thomas Hart blir tillfångatagen av tyskarna. Han blir skickad till ett fångläger där alla män i första hand ser till sig själva. När två mörkhyade amerikanska piloter kommer till lägret blir en av dem mördad. Den andre av dem blir anklagad för att ha mördat en sergeant. Nu blir Hart tvungen att försvara honom under en rättegång omedveten om att rättegången bara är en front för att dölja lägrets verkliga hemlighet.

År: 2002

Rory Cochrane
Sebastian Tillinger
Rick Ravanello
Adrian Grenier

Det här är ett tämligen mediokert krigsdrama som påminner om Den stora flykten. Detta är dock betydligt segare och behandlingen av de amerikanska fångarna känns knappast trovärdig. Hela rättsprocessen upplever jag som ett påhitt då jag har svårt att tänka mig att det kunde gå till så. Vare sig Colin Farrell eller Bruce Willis gör några märkvärdiga prestationer, utan deras karaktärer blir stereotyper. Finns viss potential i storyn och mitt intresse hölls, trots allt, uppe ända fram till det typiska slutet.

kaj08

En totalt meningslös och intetsägande film. I ett tyskt fångläger så blandas det klyschor, grymheter och en massa snack om amerikansk heder. Denna film skulle kunna användas som tortyr i något fångläger. En uslare och en mer korkad film är svår att hitta.

uncle_funk

En trea, filmen har ett bra foto och Willis är lika elegant som vanligt.

Yasmin

Väldigt bra film, trodde inte den skulle vara så bra.

Orealistiskt och en ganska dåligt genomtänkt film.

Trots något missvisande information om filmen så gillade jag den. Colin Farrell visar än en gång vilken lysande skådespelare han är. Onödigt komplicerad handling, men väldigt spännande och smått gripande. Vill tillägga att det snarare är Colin Farrell som är huvudpersonen - inte Bruce Willis.

die_hard

trean räcker bra den