Sphere - Farkosten

2,5

Handling: Ett team skickas för att undersöka en rymdskeppsliknande farkost som legat på oceanens botten under flera sekler. Det visar att något levande finns ombord, något som får forskarnas innersta rädsla och skräck att bokstavligt väckas till liv...

År: 1998

Bernard Hocke
James Pickens Jr.
Michael Keys Hall
Ralph Tabakin

En film som jag gillar extremt mycket. Originell, spännande och intressant. Riktigt bra skådespelarprestationer av samtliga inblandade. Fattar inte varför den sågades av alla kritiker.

Natta or Tattis

Asså, den är riktigt bra men jag fattar inte riktigt vad den går ut på ^^

Riktigt konstig film. Gillar inte filmer som bara går ut på att överraska tittaren. Det blir så orealistiskt då! Det blir mer som en konstig gåta än en riktig handling.

En snurrig men spännande thriller som tar oss under vattenytan, där det är klaustrofobiskt och otäckt. Men detta är en misslyckad psykologisk thriller som inte lurar mig. Bra skådespelare, men det räddar inte filmen som får en svag tvåa.

ernst

Den här filmen verkar bättre och mer avancerad än vad den egentligen är. När man tänker efter så är handlingen lövtunn och ganska oengagerande. Bra skådisar räddar trean
Onödigast - Datanörden, vad hade han med saken att göra?

Nördi

Har verkligen försökt ge Sphere en ärlig chans. Men den blir inte bättre! Tycker den var så seg och tråkig. Somnade dock inte som jag brukar vid trögflytande filmer.
Kan man säga att den får ett starkt underkänt?

Hanes

Blä Ruggig och äcklig film