D-Tox

2,3

Handling: Medan FBI-agenten Jake Malloy (Sylvester Stallone) hämtar sig från de psykiska efterverkningarna av att ha bevittnat ett brutalt brott skriver han in sig på en avvänjningsklinik för polismän. Fråntagna sina försvarsmekanismer, inklusive polisbrickor och vapen, får de här en chans att sluta dricka och börja ta sig an sina framtida liv. Den terapeutiska fristaden förvandlas snabbt till ett mardrömslikt fängelse, när en snöstorm skärmar av kliniken från all kommunikation med omvärlden. Patienter hittas döda under mystiska omständigheter och det står klart att det finns en mördare ibland dem.

År: 2002

Hrothgar Mathews
Angela Alvarado
Robert Prosky
Robert Patrick

En okej actionfilm, ändå bättre än jag väntat mig. Men inget jag ser igen.

Jag tyckte att den här filmen va spännande och ganska bra.

Nebyo

Tycker absolut att den e spännande och har faktiskt en del obehagliga scener. Har gjorts många liknande filmer men den här tycker jag ändå sticker ut..

stankovic

En rätt tråkig Stallone action.

Nästan alla filmkritiker i detta land har älskat att smutskasta denna film. Personligen så tyckte jag att den var helt okej.
Stallone var bra och hade karisma.
Den var ganska spännade och regissören Jim Gillespie som gjorde Jag vet vad du gjorde förra sommaren fick in en bra thrillerstämning i D-tox när han lät de livrädda poliserna vandra runt i mörka korridorer och de visste aldrig vad som väntade bakom nästa hörn.
D-tox hade även överraskande sekvenser. Till exempel när en polis bröt ihop totalt när mördaren fick tag på honom även fast han tidigare hade spelat tuff och ball.
Sammanfattningsvis så är denna film helt klart bättre än sitt rykte.
Egentligen så spelades D-Tox in 1999, men släpptes först 3 år senare.
Regissören Ron Howard var intresserad av att göra filmen, men bestämde sig för att göra Grinchen- Julen är stulen istället.

die_hard

mer än 3 får den då inte

Mattias15

En helt okej film som ändrar riktning efter ett tag och får som en ny handling. De som tvivlar på Slys skådespeleri bör se denna film för här visar han upp mycket bra av den varan. Filmen har bra action och fungerar som en thriller men är aldrig på toppen av dessa båda. Som vanligt i sådana här filmer sitter man och klagar på människors dumhet och oorganisation. känns som allt skulle gått mycket bättre om sammarbetet skulle varit bättre.